Szkoła i kształcenie w pedagogice waldorfskiej 3402-PSEN-2-SIKWPW
Przedmiot ma za zadanie wprowadzić studenta w obszerny krąg zagadnień związanych ze szkołą i pedagogiką waldorfską. Omawia genezę i historię ruchu szkół waldorfskich jak też warunki konieczne, aby mogły się dobrze rozwijać. Omawia rolę i profesjonalizm nauczyciela waldorfskiego, strukture szkoły i znaczenie kolegium nauczycieli zwłaszcza w procesie zarządzania szkołą.
Efekty kształcenia
Wiedza - studenci znają ogólny zarys tematyki związanej z pedagogiką i edukacją waldorfską.
Umiejętności - umieja się orientować w niektórych zagadnieniach dotyczących powyższej tematyki.
Kompetencje społeczne - są gotowi rozszerzać zakres zagadnień, z którym się zetknęli.
Kryteria oceniania
Obecność (min.80% zajęć); aktywność i przygotowanie się do zajęć
Literatura
F. Carglen, A. Klingborg, Wychowanie do wolnosci, Kraków 2008
Francis Edmunds, Pedagogika R. Steinera. Szkoły waldorfskie na świecie i w Polsce, Warszawa 1996
Christoph Lindenberg, Szkoła bez lęku, Warszawa 1993
Johannes Kiersh, Pedagogika waldorfska. Wprowadzenie do pedagogiki R. Steinera, Kraków 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: