Autoprezentacja i przywództwo w wymiarze społecznym 3402-10AIP
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy oraz kształcenie kompetencji w zakresie skutecznego i świadomego przywództwa. Podczas zajęć studenci i studentki będą mieć możliwość zapoznania się zarówno z modelami i rodzajami przywództwa, jak również metodami i technikami, które pozwolą rozwijać ich własne przywódcze kompetencje. W ramach warsztatów osoby uczestniczące będą doskonalić umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych – tak, by mówić z pewnością, autentycznością i świadomością własnego wpływu.
Podczas zajęć studenci i studentki dowiedzą się, w jaki sposób mogą rozpoznawać i pracować nad własnymi celami oraz zasobami i w jaki sposób realizować je w wymiarze społecznym. Poznają różne style i strategie wystąpień publicznych, nauczą się zarządzać stresem, tremą i emocjami towarzyszącymi mówieniu do ludzi, a także budować przekaz, który przyciąga uwagę i inspiruje. Będą również rozwijać świadomość niewerbalnych aspektów komunikacji oraz trenować reagowanie w trudnych sytuacjach – np. w obliczu krytyki, nieprzewidzianych pytań czy braku zaangażowania odbiorców.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student i studentka:
* Posiada podstawową wiedzę na temat wystąpień publicznych
* Potrafi realizować własne cele w wymiarze społecznym
* Posiada podstawową wiedzę na temat typów przywództwa
* Potrafi rozpoznać swój styl przywództwa
* Potrafi realizować własne cele w wymiarze społecznym
* Potrafi zastosować odpowiednią argumentację z wykluczeniem manipulacji
* Potrafią zaplanować autoprezentację pod kątem tworzenia wizerunku lidera
* Zna założenia komunikacji na poziomie interpersonalnym i społecznym
Kryteria oceniania
Egzamin na ocenę w oparciu o przygotowany projekt prezentacji i wystąpienie publiczne
Praktyki zawodowe
Przedmiot nie obejmuje praktyk zawodowych
Literatura
Literatura wymagana i zalecana
E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego
Ch. Heath, D. Heath Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane.
D. Menken Facilitating more Perfect Union. A guide for politicians and leaders
A. Mindell Your Unique Facilitator Style. Explore your special Gifts and Powers as a Facilitator, Therapist, Teacher, Coach and Helper
J.C. Maxwell, Pięć poziomów przywództwa
S. Sinek, Liderzy jedzą na końcu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: