Superwizja pracy socjalnej 3401-PS2-2SPSd
Głównym kontekstem zajęć jest rozumienie superwizji jako formy profesjonalnego rozwoju pracowników socjalnych. Formy, rodzaje, funkcje i cele superwizji oraz przede wszystkim rozumienie jej istoty stanowić będą podstawowe ramy dla budowania kompetencji studentów związanych z własnym rozwojem, jak również umiejętnościami praktykowania superwizji i zasad uczestniczenia w niej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student/ka
w sferze wiedzy:
zna i rozumie swoje psychofizyczne możliwości i ograniczenia pozwalające unikać ryzyka w praktyce zawodowej oraz metody służące rozwojowi własnych potencjałów
w sferze umiejętności:
potrafi diagnozować własne potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego, planować i realizować własny program edukacyjny, w tym zapobiegać zjawisku wypalenia zawodowego
potrafi wspierać rozwój zawodowy innych pracowników socjalnych, w tym wspierać ich w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu
w sferze kompetencji społecznych:
jest gotowy/a do przestrzegania i rozwijania zasad etyki i deontologii pracy socjalnej
Kryteria oceniania
egzamin ustny
100%
Literatura
M. Grewiński, B. Skrzypczak, Superwizja pracy socjalnej, WSP im. J. Korczaka, Warszawa 2014
M. Łuczyńska, A. Olech, Wprowadzenie do superwizji pracy socjalnej, IRSS, Warszawa 2013
J. Szmagalski, Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, IRSS, Warszawa 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: