Seminarium licencjackie językoznawcze - fińska 3320-ZSLJF
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy z zakresu językoznawstwa fińskiego oraz zapoznanie studentów z metodologią pisania pracy seminaryjnej, zbierania literatury przedmiotu oraz materiału źródłowego. W trakcie zajęć studenci referują wybrane przez siebie artykuły naukowe, wybierają temat pracy licencjackiej, szukają odpowiedniej literatury przedmiotu oraz referują postępy pracy.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
zna i rozumie elementarne zjawiska zachodzące w obszarach języka oraz elementarną terminologię używaną w opisie języka oraz rozumie jej źródła oraz zastosowania (K_W01),
ma elementarną wiedzę o metodologii badań nad językiem i kierunkach badań w językoznawstwie (K_W03),
ma podstawową wiedzę o miejscu fennistyki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (K_W11),
ma podstawową wiedzę o projektowaniu, metodologii, pragmatyce i prezentacji badań naukowych zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (K_W12),
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla językoznawstwa (K_U01),
potrafi - z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach (K_U04),
posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac (K_U05),
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków (K_U06),
posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i fińskim dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U08),
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje kompetencje badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego (K_U13),
stosuje zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, w szczególności reguły rządzące przytaczaniem cudzych wypowiedzi (K_U16),
jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji wytyczonego przez siebie i innych zadania oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej (K_K05),
ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego studiowanego regionu, kraju, Europy (K_K06),
potrafi aktywnie włączyć się w uczestnictwo w kulturze studiowanego regionu (Finlandii), korzystając z różnych mediów i form, aktywnie uczestniczyć w inicjatywach społecznych, działać w sposób przedsiębiorczy w kontekście wielokulturowym (K_K07),
dostrzega potrzebę tworzenia i zastosowania regulacji prawnych związanych z ochroną własności intelektualnych (K_K08).
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, referowanie wybranej literatury przedmiotu, sformułowanie tematu pracy, opracowanie bibliografii i planu pracy oraz złożenie w terminie fragmentu pracy licencjackiej. W semestrze letnim złożenie pracy licencjackiej w terminie.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Eco, U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S., & Mäntynen, A. (2017). Tiede ja teksti: tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Gaudeamus.
Löytty, O., & Kinnunen, M. (2002). Tieteellinen kirjoittaminen. Tampere: Vastapaino.
Czasopisma językoznawcze: Virittäjä, Kielikello, Sananjalka, Puhe ja kieli, AFinLAn vuosikirja oraz literatura z zakresu tematyki przygotowywanych prac
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: