Praktyczna nauka języka fińskiego II rok - kultura języka 3320-ZMF3C-JFKU
Na kursie student zapoznawany jest z zasadami ortograficznymi przy pomocy różnorodnych
ćwiczeń i tekstów. Pogłębia się jego znajomość konstrukcji składniowych poprzez
wykonywanie ćwiczeń pisemnych. Kurs wykorzystuje także zasady tzw. odwróconej
pracowni (flipped classroom), w myśl których to studenci dowiadują się o nowych
konstrukcjach składniowych, bądź porządkują swoją wiedzę o już poznanych konstrukcjach i
dzielą się tym z innymi na zajęciach
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Pogłębienie znajomości języka fińskiego na poziomie C1.
Po ukończeniu zajęć student potrafi…
- pisać teksty, które są spójne składniowo i stylistycznie;
- czytać różnorodne teksty w języku fińskim i wskazywać w nich cechy charakterystyczne dla
danego gatunku (genre);
- dokonać poprawy własnego tekstu oraz tekstu napisanego przez kolegę/koleżankę.
Student opanowuje zasady ortograficzne, rządzące językiem fińskim.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie testów i opracowań w trakcie semestru.
Egzamin pod koniec semestru zimowego.
W trakcie kursu studenci są także wdrażani do wzajemnego oceniania i poprawiania swoich
prac pisemnych (peer-assessment); (rozwija świadomość językową [language awareness]).
Literatura
Literatura:
Kielitoimiston oikeinkirjoitusopas. Kotimaisten kielten keskuksen julkaisuja 171. Helsinki
2012.
http://kaino.kotus.fi
www.kielijelppi.fi
www.kielikello.fi
www.kotus.fi
http://vnk.fi/toiminta/kielipalvelut/sanastot/pdf/Valtion_virastot_ja_laitokset.pdf
http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/
oraz materiały autentyczne w języki fińskim znalezione przez studentów i przyniesione przez
nich zajęcia (rozwija autonomię oraz wykorzystanie TIK [technologii informacyjnokomunikacyjnej] i językowych materiałów autentycznych).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: