Seminarium licencjackie literaturoznawcze - węgierska 3320-LSLLW
Na początku cyklu dydaktycznego uczestnik seminarium dokonuje wyboru tematu pracy licencjackiej. Zgłasza własny pomysł, albo przystaje na propozycję promotora. Zestawia podstawową bibliografię i pisze konspekt.
Uzyskuje informację o technice pisania pracy licencjackiej i o wymaganiach formalnych.
W miarę postępów w pracy nad sprecyzowanym tematem student przedstawia promotorowi kolejne rozdziały, omawia z nim swoje wątpliwości, uwzględnia sugestie i poprawki. Fragmenty tekstu prezentuje na zajęciach. korzystając z ewentualnych uwag kolegów, zgłoszonych w trakcie dyskusji.
Część zajęć poświęcona jest repetytorium z historii literatury węgierskiej oraz komentarzowi do bieżących wydarzeń kulturalnych (polskich i węgierskich), co ułatwia studentowi przygotowanie się do egzaminu licencjackiego.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza :
- student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu historii literatury węgierskiej oraz współczesnych zjawisk zachodzących w tej literaturze
- operuje terminologią nauk humanistycznych, a zwłaszcza filologicznych
- ma rozeznanie w metodologii badań nad literaturą
Umiejętności:
- student posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
- sprawnie referuje literaturę przedmiotu; kompetentnie analizuje teksty literackie; poprawnie formułuje swoje sądy na piśmie; w praktyce stosuje narzędzia właściwe warsztatowi filologa; ma opanowaną technikę pisania pracy naukowej
Kompetencje społeczne:
- student potrafi odpowiednio określić priorytety służące określonego przez siebie i innych zadania
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego studiowanego regonu i kraju
- potrafi aktywnie włączyć się w uczestnictwo w kulturze studiowanego regionu, korzystając z różnych mediów i form
- ma nawyk śledzenia współczesnych procesów i zjawisk zachodzących w kulturze i literaturze Węgier
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia rocznego cyklu dydaktycznego jest zatwierdzona przez promotora praca licencjacka.
Kryteria oceniania:
- udział w zajęciach i postępy w pisaniu pracy.
-ocena końcowa zależy od merytorycznego poziomu pracy, od jej poprawności językowej i od staranności w zakresie techniki (przypisy, aneksy itp.)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
A magyar irodalom történetei. I-II-III, szerk.Szegedy-Maszák Mihály, Gondolat Kiadó, Budapest 2007
Grendel Lajos: A modern magyar irodalom története. Magyar líra és epika a 20.században, Pesti Kalligram 2ö1ö
Sz.Molnár Szilvia: Bevezetés a kortárs magyar irodalomba, Budapest 2005
Erdődy E.-Magyar.M.-Tverdota Gy.: Magyar irodalom a XX.században. Tanulmányok I, Budapest 1995
Erdődy E.-Magyar M.-Tverdota Gy.: Magyar irodalom a XX.században. Szöveggyűjtemény II, Budapest 1995
Görömbei András: A magyar irodalom rövid története, Helsinki 1992
Kulcsár Szabó Endre: A magyar irodalom története 1945-1991, Budapest 1993
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: