Praktyczna nauka języka fińskiego III - konwersacje 3320-LLF52C-PF3K
Słuchanie programów radiowych i telewizyjnych: wiadomości, blogów radiowych, programów informacyjnych. Student przeprowadza ankietę, a następnie przedstawia jej wyniki w formie ustnej. Ustne wystąpienia na różne tematy i dyskusje w grupach. Różne sposoby reagowania na wypowiedzi współrozmówcy.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Celem zajęć jest osiągnięcie przez studenta znajomości języka fińskiego na poziomie B2+. Umie wypowiadać się w sposób płynny i zrozumiały w różnych sytuacjach językowych. Rozumie potoczny język fiński w różnych zastosowaniach i potrafi uczestniczyć w rozmowie z rodzimym użytkownikiem języka fińskiego.
Wiedza: absolwent zna i rozumie
K_W10 w sposób usystematyzowany procesy komunikowania interpersonalnego, społecznego i międzykulturowego
UMIEJĘTNOŚCI : absolwent potrafi
K_U07 porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z zakresu fennistyki w języku polskim i fińskim
K_U09 przygotować wystąpienia ustne w języku polskim i fińskim z zakresu problematyki fennistycznej
K_U10 posługiwać się językiem fińskim czynnie i biernie na poziomie zaawansowanym– (po I roku A2, po II - A2+, III-B2) po IV
roku - poziom C1. Potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, napisać tekst w podstawowych stylach funkcjonalnych (w tym styl urzędowy), i gatunkach (list, sprawozdanie, esej), zna podstawowe języki specjalistyczne (ze szczególnym
uwzględnieniem terminologii prawnej i prawniczej, języka biznesu i administracji publicznej). Potrafi konstruować różne
rodzaje tekstu zgodnie z regułami pragmatyki komunikacji językowej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: absolwent jest gotów do
K_K01 samodzielnego podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych w zakresie języka fińskiego rozumie
potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i
doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, śledzi procesy zachodzące w języku
K_K04 wykorzystania swoich kompetencji społecznych i językowych w zakresie komunikacji w języku fińskim, potrafi je wykorzystać we współdziałaniu i pracy w zespole i przyjmować w niej różne role
K_K05 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji wytyczonego przez siebie i innych zadania oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
K_K06 dbałości o zachowanie dziedzictwa kulturowego studiowanego regionu, kraju, Europy
K_K07 aktywnego uczestnictwa w kulturze studiowanego regionu (Finlandii) przy wykorzystaniu różnych mediów i form, jest gotów do aktywnego uczestnictwa w inicjatywach społecznych, działania w sposób przedsiębiorczy w kontekście wielokulturowym
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie testów rozumienia ze słuchu i wykonania zadań ustnych w trakcie semestru. Egzamin pod koniec semestru letniego.
Literatura
Berg, Maarit & Silfverberg, Leena: Kato hei – puhekielen alkeet. Finn Lectura, 1997.
Kuparinen, Kristiina & Tapaninen, Terhi: Hyvin kuuluu. Otava, 2009.
Lappalainen, Hanna & Raevaara, Liisa: Kieli kioskilla. Tutkimuksia kioskiasioinnin rutiineista. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2009.
Sorjonen, Marja-Leena & Raevaara, Liisa: Arjen asiointia. Keskusteluja Kelan tiskin äärellä. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2006.
Tukia, Kaisa & Mustonen, Sanna & Aalto, Eija & Taalas, Peppi : Suomi2. Minä ja yhteiskunta. Otava, 2009.
www.hs.fi
www.kielitoimistonsanakirja.fi
www.yle.fi/areena
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/15/asiointisuomea
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: