Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania języka portugalskiego 3305-WNTI-01
Podczas zajęć przekazane zostaną informacje na temat
praktycznych aspektów procesu nauczania kultury i języka
portugalskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Ćwiczenia pozwolą
wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i stworzyć własne
materiały edukacyjne, zadania i aktywności, a także
zaplanować cykl nauki, zorganizować pracę własną i uczniów,
umiejętnie sprawdzić ich wiedzę i dostarczyć im informacji
zwrotnej o poczynionych postępach.
Zakres:
Myślenie wizualne w nauczaniu języka portugalskiego:
narzędzia do tworzenia różnorodnych materiałów graficznych,
tworzenie interaktywnych prezentacji
Wyzwanie – motywowanie: tworzenie materiałów
motywacyjnych
Grywalizacja i nauczanie w oparciu o gry: tworzenie
edukacyjnego escape room
Planowanie zajęć oraz tworzenie materiałów edukacyjnych
przy wsparciu AI
Zasoby mediów społecznościowych, podcasty i filmy wideo
pomocne w nauczaniu języka portugalskiego: tworzenie
własnych filmów edukacyjnych
Nauczanie z technologią: gramatyka/ słownictwo/ słuchanie i
czytanie: tworzenie zadań do materiałów audiowizualnych
Lekcja online vs lekcja w sali: teoria i praktyka
Poszanowanie własności intelektualnej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
K_W02 podstawową terminologię nauk humanistycznych w
dyscyplinach, w których prowadzony jest kierunek studiów, jej
źródła, oraz zastosowania
K_W10 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony
własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz
bezpieczeństwa i higieny pracy
nabyte umiejętności Umiejętności: absolwent potrafi
K_U01 z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów -
wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować
informacje
K_U02 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać
umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna
naukowego
K_U03 stosować podstawowe umiejętności badawcze,
obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych,
dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację
wyników, w dyscyplinach, w których prowadzony jest
kierunek studiów
K_U07 porozumiewać się w języku polskim i portugalskim z
wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
ze specjalistami w ramach dyscyplin, w których prowadzony
jest kierunek
nabyte
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
K_K01 uczenia się przez całe życie
K_K02 podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności
językowych w zakresie języka portugalskiego, ciągłego
dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego,
samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności
K_K03 komunikowania się i współdziałania w
społecznościach językowych portugalskich
K_K04 określania priorytetów służących realizacji
określonego przez siebie i innych zadania
K_K05 identyfikowania i rozstrzygania dylematów
związanych z wykonywaniem zawodu
K_K06 brania odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa
kulturowego studiowanego regionu, kraju, świata
K_K07 aktywnego uczestnictwa w kulturze studiowanego
regionu (Portugalia/Brazylia/Afryka portugalskojęzyczna)
przy wykorzystaniu różnych mediów i form
K_K08 śledzenia współczesnych procesów i zjawisk
zachodzących w portugalskojęzycznym obszarze językowym
w ramach dyscyplin, w których prowadzony jest kierunek
studiów
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową wpływa:
końcowa, co trzeba zrobić, by
zdobyć poszczególne oceny): - obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecności; każda
następna powinna być odpracowana poprzez wykonanie
miniprojektu wskazanego przez koordynatora przedmiotu),
- aktywny udział w dyskusjach,
-terminowe wykonywanie projektów, umiejętne ich
prezentowanie oraz – jeśli to konieczne – gotowość do
wyjaśnienia grupie ich strony technicznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: