Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim II 3305-RTNH2-1U
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii
2.- Struktura podstawowe tekstu akademickiego.
3.- Struktura proste argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski.
4.- Podstawowe elementy dla spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
6.- Różnicowanie podstawowe dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
- K_W01; P7S_WG
Student ma dostęp ,na poziomie podstawowym, do przygotowania, metodologii, pragmatyki i prezentacji badań wymagających przygotowania do tytułu magistra.
Umiejętności: absolwent potrafi
- K_U01; P7S_UW/ - K_U02; P7S_WG
Student wykorzystuje gramatykę i techniki pisania tekstów naukowych dla analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych krajów hiszpańskiego obszaru językowego, syntezę różnych idei i poglądów, oraz dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań pozwalające na oryginalne.
- K_U03; P7S_UK
Student wykorzystuje gramatykę i techniki pisania tekstów naukowych dlae w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów charakter akademicki pisemnych z wykorzystaniem terminologii fachowej
- K_U04; P7S_UW, P7S_UK
Student używa drugiego języka obcym na poziomie minimum C1 Zgodnie z opisem systemu szkolenia językowego.
Kryteria oceniania
- aktywny udział w zajęciach (3 nieobecności = brak zaliczenia).
- wykonywać zadania domowe i ćwiczenia gramatyczne w domu.
- eseje pisemne.
- zaliczenie wszystkich testów.
Szczegółowe kryteria oceniania, wynikające z formy pracy zaproponowanej przez wykładowcę, podane zostaną na zajęciach.
• KONSULTACJE DLA STUDENTÓW: Piątek 12.00 – 13.00 (meet.google.com/pqp-yfhb-odz) (Proszę o wcześniejsze zapisanie się drogą mailową).
• Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014.
- ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001.
- SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006.
W cyklu 2023L:
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. |
W cyklu 2024L:
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Jeśli sytuacja zdrowotna tego wymaga, nauczanie będzie odbywać się online |
W cyklu 2024L:
Jeśli sytuacja zdrowotna tego wymaga, nauczanie będzie odbywać się online |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: