Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim I 3305-RTNH1-1U
Kurs „Pisanie akademickie” składa się z części teoretycznej i praktycznej. Na każdej sesji będziemy analizować cechy tekstu zgodnie z programem. Studenci będą uczestniczyć w zajęciach poprzez pisanie podobnych tekstów, które mogą być następnie analizowane na zajęciach lub podczas dodatkowych seminariów praktycznych.
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii
2.- Struktura podstawowa tekstu akademickiego.
3.- Struktura prosta argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski.
4.- Podstawowe elementy spójności tematycznej .Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
6.- Różnicowanie dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
W cyklu 2024Z:
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii |
W cyklu 2025Z:
1.- Kompetencje językowe w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiające rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2024Z: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
K_W01 metodologię badań naukowych prowadzonych na etapie redagowania pracy magisterskiej
K_W05 terminologię niezbędną do redakcji tekstów naukowych w języku hiszpańskim
K_W06 współczesne tendencje w redagowaniu tekstów naukowych
Absolwent potrafi:
K_U02 wyrażać w języku hiszpańskim treści będące efektem własnych badań naukowych
K_U03 posługiwać się językiem hiszpańskim w celu zredagowania pracy magisterskiej
K_U05 prowadzić dyskurs o charakterze naukowym w sposób spójny i klarowny
Absolwent jest gotów do:
K_K01 dzielenia się posiadaną przez siebie wiedzą w celu wspierania działań osób znajdujących się w jego otoczeniu
Kryteria oceniania
- aktywny udział w zajęciach (3 nieobecności = brak zaliczenia).
- wykonywać zadania domowe i ćwiczenia gramatyczne w domu.
- eseje pisemne.
- zaliczenie wszystkich testów
Szczegółowe kryteria oceny:
Praca końcowa 40%
Korekta i analiza tekstu akademickiego 25%
Zadane prace 10%
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
- Con C de C1, Ed Difusión, 2018.
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014.
- ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001.
- SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006.
ÁLVAREZ, M. (1994). Tipos de escrito II: Exposición y argumentación. Madrid: Arco/Libros.
CASSANY, D. (2004). Construir la escritura. Barcelona: Paidós.
MONTOLÍO, E. (2000). Manual práctico de escritura académica. 3 volúmenes. Barcelona: Ariel.
NÚÑEZ CORTÉS, J. A. (coord.) (2015). Escritura académica: de la teoría a la práctica. Madrid: Pirámide.
REYES, G. (1998). Cómo escribir bien en español. Madrid: Arco/Libros.
SALAZAR GARCÍA, V., y GARCÍA RUIZ, Mª A. (coords.) (2022). Avances en el estudio sobre el lenguaje científico y académico. Barcelona: Octaedro.
TOLCHINSKY, L. (coord.) (2013). La escritura académica a través de las disciplinas. Barcelona: Octaedro.
VÁZQUEZ, G. (coord.) (2001a). Actividades para la escritura académica. Madrid: Edinumen.
VÁZQUEZ, G. (coord.) (2001b). Guía didáctica del discurso académico escrito. ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid: Edinumen.
W cyklu 2024Z:
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL VOL I/II. Ed. Ariel, 2014. |
W cyklu 2025Z:
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL VOL I/II. Ed. Ariel, 2014. |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć |
W cyklu 2025Z:
Zaliczenie przedmiotu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: