Seminarium magisterskie II : Budowanie wspierającego środowiska uczenia (się) – (post)pandemiczne wyzwania dla glottodydaktyki” 3304-2D2W-SM-022
W ciągu II roku seminarium uczestnicy pracują nad wybranymi przez siebie zagadnieniami, opracują postępowanie badawcze, przeprowadzają badania pilotażowe oraz badanie właściwe. Systematycznie redagują poszczególne części pracy magisterskiej. Na seminarium pracujemy metodą seminarium sokratejskiego organizując dyskusję wokół tekstu, ponadto uczestnicy przedstawiają sobie wzajemnie rezultaty badan oraz refleksji, które poddawane są krytycznemu oglądowi. Celem jest zbudowanie wspólnoty uczących się osób, które potrafią we współpracy rozwijać osobiste kompetencje dyskursywne i tekstowe.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student/studentka:
- K-W04: wie, jak przeprowadzić postępowanie badawcze;
- K-W04: wie, jak interpretować dane i jakie są pułapki metodologiczne badania jakościowego;
- K-W01: ma pogłębioną wiedzę w zakresie wybranego przez siebie tematu;
W zakresie umiejętności student/studentka:
- K-U01: potrafi zaplanować i przeprowadzić postępowanie badawcze w paradygmacie jakościowym
- K-U02: potrafi przedstawić i poprawnie zinterpretować zebrane dane;
- K-U07: potrafi zredagować prace magisterską z zachowaniem norm językowych i edytorskich.
W zakresie kompetencji społecznych:
- K-K03: potrafi dyskutować z poszanowaniem zdania innych uczestników grupy,
- K-K07: potrafi redagować swoją prace magisterską z poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej
- K-K04: współpracuje w grupie.
Kryteria oceniania
- monitorowanie bieżące redakcji pracy magisterskiej (fragmenty rozdziałów i kompletne rozdziały oddawane promotorowi w uzgodnionych terminach)
- aktywne uczestnictwo w zajęciach - przygotowanie krytyczne analizowanych tekstów
- prezentacje wybranych elementów badania empirycznego oraz refleksji teoretycznej
- zabieranie głosu w dyskusjach pokazujące głębokie rozumienie zagadnień.
Końcowe zaliczenie uzależnione jest od złożenia w pełni zredagowanej pracy magisterskiej zgodnie z zasadami formalnymi przyjętymi w Instytucie Romanistyki.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy.
Literatura
Deprez, Christine. « L’entretien autobiographique ou la (re)présentation de soi : un exemple de dialogue à trois. » Cahiers d’Acquisition et de Pathologie du Langage (CALaP), n° 10, 1993, pp. 101-115.
Descarpentries, Jacqueline, et Bernard Andrieu, éditeurs. Quelle éducation avec la Covid-19, Recherches et Éducation, 2020. https://journals.openedition.org/rechercheseducations/8757.
Gębal, P., 2019, Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa: PWN.
Grassin, Jean-François. « Mobilité et apprentissages informels des étudiants : quelles traces ? » Recherches en didactique des langues et des cultures, n° 16-2, 2019. DOI : 10.4
Guichon, Nicolas. « Se construire une présence pédagogique en ligne. » Enseigner l’oral en ligne, dirigé par Nicolas Guichon et Marion Tellier, Didier, 2017, pp. 29-58.
Hamez M.P., , Annick Rivens Mompean et Marco Cappellini, « Continuités et ruptures dans l’enseignement/apprentissage des langues », Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité [En ligne], Vol. 41 N°2 | 2022, mis en ligne le 15 novembre 2022, consulté le 02 mai 2023. URL : http://journals.openedition.org/apliut/10014 ; DOI : https://doi.org/10.4000/apliut.10014
Molinié, Muriel. Biographie langagière et apprentissage plurilingue. Le français dans le monde, Recherches et Applications, n° 39, 2006.
Vajta, Cristina Birsan K.,, Diana Lemay, Louise Ouvrard, Patrice Pognan, et al.. L’enseignement des langues avant, pendant et après la pandémie à l’université de Göteborg : Distances apprivoisées.L’enseignement confiné des langues étrangères. 2020. ⟨hal-03114610⟩
Zamborová, Katarína, Isabella Stefanutti, et Blanka Klimová. « CercleS survey: Impact of the COVID-19 Pandemic on Foreign Language Teaching in Higher Education. » Language Learning in Higher Education, vol. 11, n° 2, 2021, pp. 269-283. DOI : 10.1515/cercles-2021-2032
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: