Praktyczna nauka języka francuskiego - Wypowiedź ustna i pisemna 3304-2D1O-PNWUP-046
Doskonalenie sprawności pisania i mówienia w języku francuskim; językowe przygotowanie do redagowania naukowej rozprawy magisterskiej.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student poznał
K_W07 w pogłębionym stopniu funkcje języka oraz społeczne i kulturowe aspekty jego użycia w zróżnicowanych, także nietypowych sytuacjach komunikacyjnych, w tym w komunikacji międzykulturowej (P7S_WK)
K_W08 w pogłębionym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne, fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego (P7S_WG)
K_W09 w pogłębionym stopniu szczegółowe zasady analizy i interpretacji tekstów należących do różnych stylów funkcjonalnych języka francuskiego (P7S_WG)
K_U06 przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i złożonych ujęć teoretycznych, oraz argumentować w pogłębionym stopniu przyjęty punkt widzenia ( P7S_UW P7S_UK)
K_U07 przygotowywać pracę pisemną, w języku francuskim i polskim, odwołując się do złożonych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa i literaturoznawstwa (P7S_UW)
K_U08 planować i przygotowywać wystąpienia ustne w języku francuskim i polskim, odwołując się do złożonych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa i literaturoznawstwa (P7S_UW P7S_UK)
K_U09 komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie języka francuskiego poziomie C2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego( P7S_UK)
K_K07 przestrzegania zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (P7S_KR)
Kryteria oceniania
- Wymagany jest systematyczny wkład pracy własnej studenta oraz aktywny udział w zajęciach, jak również pozytywne wyniki prac pisemnych realizowanych w trakcie trwania semestru.
- Student otrzymuje regularną, precyzyjną i neutralną informację zwrotną na temat swojej pracy (feedback).
- Student zaprezentuje 1 prezentację ustną oraz 1 pracę pisemną końcową
- do oceny końcowej doliczane będą oceny z prac cząstkowych pisemnych i ustnych (np. debata)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Amossy Ruth, L'argumentation dans le discours. Discours politique, littérature d'idées, fiction, Nathan, Paris, 2000
Raîche Gilles, Monique Noël-Gaudreault, Article de recherche théorique et article de recherche empirique : particularités, Revue des sciences de l'éducation, vol. XXXIV, no 2, 2008, pp. 485–490, http://id.erudit.org/iderudit/019691ar;
Zahnd Gabriella, L'exposé oral, un outil pour transmettre des savoirs. In: Repères, recherches en didactique du français langue maternelle, n°17, 1998. L'oral pour apprendre. pp. 41-54;
https://www.persee.fr/doc/reper_1157-1330_1998_num_17_1_2247
Zbiory ćwiczeń :
Caquineau-Gunduz et al, Les 500 exercices de grammaire, Hachette, 2007;
Descotes-Genon Christiane, L'exercisier - Manuel d'expression francaise : CECR B1-B2, PUG, Grenoble, 2010
Grégoire Maïa , Grammaire Progressive du Français, Clé International, 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: