Praktyczna nauka języka francuskiego - Wypowiedź pisemna 3304-2D1O-PNWP-048
Doskonalenie sprawności pisania i mówienia w języku francuskim; językowe przygotowanie do redagowania pracy magisterskiej.
Celem tych zajęć jest wzmocnienie umiejętności pisania prac akademickich . Analiza sposobów cytowania i struktur. Sporządzono streszczenia naukowe.
W cyklu 2024L:
Doskonalenie umiejętności pisania i mówienia w języku francuskim. - słownictwo analizy danych statystycznych (lexique pour l’analyse des données statistiques) - raport (le rapport) - list biznesowy (la lettre professionnelle) - profesjonalny e-mail (l’e-mail professionnel) - protokół ze spotkania (le procès verbal) - kwestionariusz (le questionnaire) |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
student powinien znać
K_W07 w pogłębionym stopniu funkcje języka oraz społeczne i kulturowe aspekty jego użycia w zróżnicowanych, także nietypowych sytuacjach komunikacyjnych, w tym w komunikacji międzykulturowej P7S_WK
K_W08 w pogłębionym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne, fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego P7S_WG
K_W09 w pogłębionym stopniu szczegółowe zasady analizy i interpretacji tekstów należących do różnych stylów funkcjonalnych języka francuskiego P7S_WG
student powinien umieć
K_U06 przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i złożonych ujęć teoretycznych, oraz argumentować w pogłębionym stopniu przyjęty punkt widzenia P7S_UW P7S_UK
K_U07 przygotowywać pracę pisemną, w języku francuskim i polskim, odwołując się do złożonych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa i literaturoznawstwa P7S_UW
K_U08 planować i przygotowywać wystąpienia ustne w języku francuskim i polskim, odwołując się do złożonych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa i literaturoznawstwa P7S_UW P7S_UK
K_U09 komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie języka francuskiego poziomie C2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego P7S_UK
K_U10 komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie drugiego języka obcego na poziomie B2+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego P7S_UW
Absolwent jest gotów do
K_K01 krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności, jak również dokonywania modyfikacji i korekt postaw i zachowań P7S_KK
K_K03 otwartości wobec różnic osobniczych i kulturowych i rozumienia ich etycznego wymiaru P7S_KO
K_K06 aktywnego uczestnictwa w kulturze francuskiej i frankofońskiej, korzystając w pogłębiony sposób z różnych form i i mediów P7S_KO
K_K07 przestrzegania zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego P7S_KR
Kryteria oceniania
na podstawie oddawanych prac. Uszczegółowienie wymagań w zalezności od prowadzącego zajęcia.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Amossy Ruth, L'argumentation dans le discours. Discours politique, littérature d'idées, fiction, Nathan, Paris, 2000 Raîche Gilles, Monique Noël-Gaudreault, Article de recherche théorique et article de recherche empirique : particularités, Revue des sciences de l'éducation, vol. XXXIV, no 2, 2008, pp. 485–490, http://id.erudit.org/iderudit/019691ar; Zahnd Gabriella, L'exposé oral, un outil pour transmettre des savoirs. In: Repères, recherches en didactique du français langue maternelle, n°17, 1998. L'oral pour apprendre. pp. 41-54; https://www.persee.fr/doc/reper_1157-1330_1998_num_17_1_2247
Zbiory ćwiczeń :
Caquineau-Gunduz et al, Les 500 exercices de grammaire, Hachette, 2007; Descotes-Genon Christiane, L'exercisier - Manuel d'expression francaise : CECR B1-B2, PUG, Grenoble, 2010 Grégoire Maïa , Grammaire Progressive du Français, Clé International, 2012.
dodatkowo :
1. Garnier S., Savage A.D (2011), Rédiger un texte académique en français, Paris: Ophrys
2.Payen Philippe (2015), Savoir bien rédiger, StudyramaPro
3. Spicher A. (2014), Savoir rédiger, Paris: Ellipses
4. Demont D, Guédon J-F, (2007), Bien utiliser les citations dans les examens et concours, Paris : Eyrolle
5. Fayet M. (2014), Rédiger sans complexes, Paris : Eyrolles
6. Dubost M. (2018), Améliorer son expression orale et écrite,
W cyklu 2024L:
Galerne Eric et Laure Bataille, DCG 13 - Communication professionnelle DSCG 7 - Mémoire professionnel Avec applications, 2023 Racine Romaine et Jean-Charles Schekner, Communication progressive en français, CLE international, 2018 p.42-49 ; p. 78-105 Blachowska-Szmigiel Marzena, Comprendre et rédiger en fle niveau avancé : décrire, narrer, exposer-expliquer, argumenter, 2002. Zbiory ćwiczeń : Dubost Matthieu et Catherine Turque, Améliorer son expression écrite et orale, Ellipse, 2014 Materiały własne |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: