Praktyczna nauka języka francuskiego - Przemiany społeczne w krajach obszaru francuskojęzycznego 3304-2D1O-PNPS-050
Nauka obejmuje przede wszystkim rozwijanie umiejętności rozumienia i mówienia oraz wzbogacanie słownictwa dotyczącego wybranych zagadnień:
- zmiany dotyczące roli kobiety w społeczeństwie francuskim;
- zagadnienia związane z imigracją;
- laickość;
- demokracja uczestnicząca;
- zmiany językowe świadczące o przemianach społecznych.
W cyklu 2023Z:
Nauka obejmuje przede wszystkim rozwijanie umiejętności rozumienia i mówienia oraz wzbogacanie słownictwa dotyczącego wybranych zagadnień: |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci IR:
WIEDZA:
Po zakończeniu tego modułu, student zna i rozumie:
- w pogłębionym stopniu funkcje języka oraz społeczne i kulturowe aspekty jego użycia w
zróżnicowanych, także nietypowych sytuacjach komunikacyjnych, w tym w komunikacji
międzykulturowej K_W07
- w pogłębionym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne,
fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego K_W08
- w pogłębionym stopniu szczegółowe zasady analizy i interpretacji tekstów należących do
różnych stylów funkcjonalnych języka francuskiego K_W09
- w pogłębionym stopniu wybrane szczegółowe fakty, procesy i zjawiska z zakresu historii i
kultury krajów francuskojęzycznego obszaru kulturowego K_W10
UMIEJĘTNOŚCI:
Po zakończeniu tego modułu, student potrafi:
- samodzielnie zdobywać wiedzę i planować własne uczenie się, ukierunkowywać innych w
tym zakresie oraz rozwijać złożone umiejętności, korzystając z różnych źródeł K_U03
- pracować w grupie, kierować pracą zespołu, także w kontekście różnokulturowym,
stawiając czoła sytuacjom nietypowym, i rozwiązywać konflikty K_U04
- rozpoznawać, analizować w pogłębionym stopniu i interpretować różne rodzaje wytworów
kultury (język, literatura), stosując adekwatną i złożoną terminologię oraz właściwe metody i
techniki badawcze K_U05
- przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i złożonych ujęć
teoretycznych, oraz argumentować w pogłębionym stopniu przyjęty punkt widzenia K_U06
- komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie języka francuskiego poziomie C2 według
Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego K_U09
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Po zakończeniu tego modułu, student jest gotów do:
- krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności, jak również dokonywania modyfikacji i
korekt postaw i zachowań K_K01
- otwartości wobec różnic osobniczych i kulturowych i rozumienia ich etycznego wymiaru
K_K03
- aktywnego uczestnictwa w kulturze francuskiej i frankofońskiej, korzystając w pogłębiony
sposób z różnych form i i mediów K_K06
- przestrzegania zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_K07
Studenci Studiów Kanadyjskich:
PPo ukończeniu zajęć, student zna i rozumie:
- w pogłębionym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne,
fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego (K_W08)
- w pogłębionym stopniu szczegółowe zasady analizy i interpretacji tekstów należących do różnych
stylów funkcjonalnych języka francuskiego (K_W09)
- w pogłębionym stopniu wybrane szczegółowe fakty, procesy i zjawiska z zakresu historii i kultury
krajów francuskojęzycznego obszaru kulturowego (K_W10)
Student potrafi:
- rozpoznawać, analizować w pogłębionym stopniu i interpretować różne rodzaje wytworów kultury
(język, literatura), stosując adekwatną i złożoną terminologię oraz właściwe metody i techniki
badawcze (K_U05)
- przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i złożonych ujęć teoretycznych, oraz
argumentować w pogłębionym stopniu przyjęty punkt widzenia (K_U06)
- planować i przygotowywać wystąpienia ustne w języku francuskim i polskim, odwołując się do
złożonych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa i literaturoznawstwa (K_U08)
- stosować złożone techniki informacyjno-komunikacyjne w procesie zdobywania wiedzy i
porozumiewania się w zakresie literaturoznawstwa i językoznawstwa (K_U13)
Student jest gotów do:
- otwartości wobec różnic osobniczych i kulturowych i rozumienia ich etycznego wymiaru (K_K03)
- aktywnego uczestnictwa w kulturze francuskiej i frankofońskiej, korzystając w pogłębiony sposób
z różnych form i i mediów (K_K06)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest:
- uzyskanie pozytywnej oceny z planowanych 2 kolokwiów odbywających się w czasie tygodni stacjonarnych,
- przygotowanie krótkiego wystąpienia na ustalony temat i zainicjowanie dyskusji;
- samodzielna praca w ramach przygotowania do zajęć (lektura tekstów i słuchanie nagrań);
- aktywnych udział w zajęciach.
- przynajmniej jedna praca pisemna
Literatura
- prasa francuskojęzyczna
- zasoby internetowe
- wybór tekstów na poziomie C1-C2
- "L'Atlas des Utopies", Edition 2017
- Barlow J., Nadeau J.-B.,(2006) "Le français, quelle histoire !", Editions SW Télémaque,
- Barlow J., Nadeau J.-B. (2005) "Pas si fous, ces Français !", Seuil
W cyklu 2023Z:
- prasa francuskojęzyczna |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: