Praktyczna nauka języka francuskiego - Wypowiedź pisemna - sem.zimowy 3304-2D1O-PNJFWP-047
Program nauczania jest ukierunkowany na doskonalenie sprawności pisania w języku francuskim, i obejmuje:
a. tworzenie zróżnicowanych form tekstów, takich jak: wypowiedź argumentacyjna, synthèse de textes, recenzja tekstów kultury, opracowywanie artykułu lub skryptu (podcast);
b. językowe przygotowanie do redagowania pracy magisterskiej;
c. ćwiczenia stylistyczne i leksykalne.
Zajęcia są poświęcone takim zagadnieniom jak:
• cechy ogólne wypowiedzi (komunikatywność, jasność i precyzja wypowiedzi pisemnej);
• sposoby referowania cudzej mowy, oraz sposoby wyrażania i uzasadniania sądów wartościujących;
• kryteria spójności argumentacyjnej (typy argumentów, zasady budowania akapitu, tekstu);
• charakterystyka poszczególnych form wypowiedzi pisemnej (analiza, ćwiczenia, pisanie tekstów własnych);
• język jako narzędzie wypowiedzi pisemnej (wzbogacenie struktur morfo-syntaktycznych, rozszerzenie słownictwa, doskonalenie płynności stylistycznej).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2024Z: |
Efekty kształcenia
Student poznał:
• K_W07 w pogłębionym stopniu funkcje języka oraz społeczne i kulturowe aspekty jego użycia w zróżnicowanych, także nietypowych sytuacjach komunikacyjnych, w tym w komunikacji międzykulturowej (P7S_WK)
• K_W08 w pogłębionym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne, fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego (P7S_WG)
• K_W09 w pogłębionym stopniu szczegółowe zasady analizy i interpretacji tekstów należących do różnych stylów funkcjonalnych języka francuskiego (P7S_WG)
• K_U06 przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i złożonych ujęć teoretycznych, oraz argumentować w pogłębionym stopniu przyjęty punkt widzenia ( P7S_UW P7S_UK)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 60 % z całkowitej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie semestru (według zasad przedstawionych na zajęciach przez wykładowcę).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
• Ruth Amossy, L'argumentation dans le discours. Discours politique, Littérature d'idées, Nathan, 2000.
• Bernadette Chovelon, Expression et style. Perfectionner son expression en français, PUG, 2015.
• Matthieu Dubost, Catherine Turque, Améliorer son expression écrite et orale. Toutes les clés, Ellipses, 2018.
• Sylvie Garnier, Alain D. Savage, Rédiger un texte académique en français, Ophrys, 2018.
• Louis-Marie Morfaux, Roger Prévost, Résumé et synthèse de textes, Armand-Colin, 1999.
• Gilberte-Louise Niquet, Du paragraphe à l'essai, Profil Pratique, Hatier, 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: