Konwersatorium historyczno-kulturowe IIz/III - Historyczno-kulturowa podróż po Francji : od groty Lascaux do festiwalu w Cannes 3304-1DZXW-KK-019
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zabytkami i miejscami historycznymi, które są skarbami Francji. Konwersatorium jest wirtualną podróżą od czasów prehistorycznych do współczesności, od groty Lascaux, przez Luwr, Notre-Dame, Wersal czy Bastylię, po linię Maginota i festiwal w Cannes. Tekst i obraz pozwolą na dywersyfikację źródeł wiedzy o tych miejscach ważnych dla Francji. Celem konwersatorium jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy o kulturze Francji, ale także ćwiczenie rozumienia ze słuchu i umiejętności przedstawienia tekstu kulturowego oraz materiału filmowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
K_W04 ma usystematyzowaną wiedzę o podstawowych procesach zachodzących w obszarach języka, literatury i kultury
K_W05 ma elementarną wiedzę o metodologii badań nad językiem, literaturą i kulturą
K_W12 ma wiedzę z zakresu kultury Francji oraz krajów francuskojęzycznych
K_W14 zna i rozumie podstawowe pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Umiejętności: absolwent potrafi
K_U01 potrafi korzystać z różnych źródeł i sposobów, tradycyjnych i nowoczesnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach;
K_U02 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące analizę problemów badawczych, formułowanie hipotez, dobór metod badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac z zakresu filologii romańskiej
K_U03 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami nauczyciela/opiekuna naukowego
K_U09 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku francuskim i polskim, przedstawiających zagadnienia szczegółowe, z wykorzystaniem różnych źródeł i podstawowych ujęć teoretycznych
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
K_K05 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania
K_K09 interesuje się współczesnymi procesami i zjawiskami zachodzącymi w życiu kulturalnym Europy
Po konwersatorium student powinien : 1/ posiadać wiedzę o każdym z omawianych miejsc 2/ umieć wybrać najważniejsze informacje z tekstu historyczno-kulturowego 3/ umieć przedstawić omówiony tekst lub obejrzany materiał filmowy 4/ umieć powiązać różne wydarzenia kulturowe i historyczne
Kryteria oceniania
Obecność obowiązkowa (3 nieobecności dozwolone, jeśli więcej, to dodatkowa praca)
Aktywny udział w zajęciach, możliwe krótkie ćwiczenia. Zaliczenie pisemne na stopień w sali : 2 testy.
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Literatura
Programy edukacyjne np. YouTube „Visites privées”, program telewizyjny poświęcony historii Francji ; podcast „France culture »
O. Wieviorka, M. Winock « Les Lieux de l’histoire de France », Perrin, 2017
Strony internetowe omawianych miejsc kultury
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: