Konwersatorium językoznawcze III z + p : Głos obywateli we współczesnym dyskursie publicznym 3304-1DZXW-KJ-16
Analizować będziemy różnorodne formy wypowiedzi i językowe środki używane do wyrażania m.in. protestu, oburzenia, polemiki z władzą oraz sposoby argumentacji zależnie od typu dyskursu. Ważnym problemem będzie również analiza dyskursywnej konstrukcji etosu obywatelskiego oraz strategie legitymacji słowa obywateli.
W cyklu 2023Z:
Analizować będziemy różnorodne formy wypowiedzi i językowe środki używane do wyrażania m.in. protestu, oburzenia, polemiki z władzą oraz sposoby argumentacji zależnie od typu dyskursu. Ważnym problemem będzie również analiza dyskursywnej konstrukcji etosu obywatelskiego oraz strategie legitymacji słowa obywateli. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza [student zna i rozumie]
K_W02: w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu językoznawstwa francuskiego
K_W07 : w zaawansowanym stopniu funkcje języka w złożonych sytuacjach komunikacji społecznej
K_W09 : w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji tekstów
Umiejętności [student potrafi]
K_U03 : analizować i interpretować różnego rodzaju użycia słów w dyskursie stosując adekwatną terminologię oraz właściwe metody i narzędzia badawcze.
K_U04 : przedstawiać własne poglądy odwołując się do różnych źródeł i podstawowych ujęć teoretycznych oraz argumentować przyjęty punkt widzenia.
K_U012 : stosować zaawansowana wiedzę z zakresu analizy użycia języka
Kompetencje
K_K01 : krytyczna ocena własnej wiedzy i umiejętności.
Kryteria oceniania
Kryteria zaliczenia przedmiotu:
- obecność na zajęciach : dopuszczalne 2 nieobecności,
- aktywność na zajęciach,
- przedstawienie prezentacji (przygotowanej indywidualnie lub w grupie) na wybrany temat
Literatura
Orkibi, E. 2013, « Critique et engagement dans la rhétorique des mouvements sociaux », Argumentation et analyse du discours, nº. 11, en ligne.
Orkibi, E. 2015, « Le(s) discours de l’action collective : contextes, dynamiques et traditions de recherche. », Argumentation & Analyse du Discours, nº14, en ligne.
Pachocińska, E. 2016, « Les slogans d’auto-identification comme énoncés d’émotions et de valeurs » in : A. Krzyżanowska, K. Wołowska (éds), Les émotions et les valeurs dans la communication II. Entrer dans l’univers du discours, Frankfurt am Main (etc.), Peter Lang, p. 39-48.
W cyklu 2023Z:
Orkibi, E. 2013, « Critique et engagement dans la rhétorique des mouvements sociaux », Argumentation et analyse du discours, nº. 11, en ligne. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Kryteria zaliczenia przedmiotu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: