seminarium licencjackie : Wybrane typy interakcji werbalnych - teoria i analiza 3304-1DZ3O-SL-027
0. Metodologia pisania pracy licencjackiej
1.Interakcja werbalna - definicja.
2.Elementy sytuacji komunikacyjnej (kontekstu)
3. Koncepcja E. Goffmana jako podstawa teoretyczna
4. Modele grzeczności P. Brown i S. Levinsona oraz C. Kerbrat-Orecchioni
5. Struktura interakcji werbalnej
6. Rola różnic kulturowych w analizie interakcji.
7. Emocje i sposób ich wyrażania w różnych typach interakcji
8. Rola niewerbalnego sposobu uzupełniania interakcji
7. Rozmowa i jej charakterystyka
8. Dyskusja, debata, kłótnia: podobieństwa i różnice
9. Wywiad i jego najważniejsze cechy
10. Inne typy interakcji, np. rozmowa kwalifikacyjna, konsultacje, transakcja handlowa.
11., 12. 13. 14 analiza materiałów przygotowanych przez studentów, które będą podstawą prac licencjackich.
W cyklu 2023:
0. Metodologia pisania pracy licencjackiej |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: seminaria licencjackie | W cyklu 2023: seminaria licencjackie obowiązkowe |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
- student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię z zakresu językoznawstwa ogólnego i francuskiego,
-student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu główne zagadnienia z zakresu językoznawstwa ogólnego i francuskiego,
-student potrafi stosować podczas planowania badań podstawowe koncepcje teoretyczne właściwe dla językoznawstwa ogólnego i francuskiego,
-student potrafi wykorzystywać w badaniach podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące analizę problemów badawczych, formułowanie hipotez, dobór metod i narzędzi badawczych oraz opracowywanie i prezentowanie wyników podczas przygotowywania własnych prac w zakresie językoznawstwa,
- student potrafi przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i podstawowych ujęć teoretycznych,
-student potrafi planować i przygotowywać wystąpienia ustne w języku francuskim i polskim, odwołując się do podstawowych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa,
student potrafi przygotować pracę pisemną, w języku francuskim odwołując się do podstawowych ujęć teoretycznych właściwych dla językoznawstwa,
student zna i rozumie podstawowe pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
aktywne uczestniczenie w zajęciach (2 nieobecności nieusprawiedliwione)
zredagowanie pracy licencjackiej
Literatura
Charaudeau P. Maingueneau D. (dir.) 2002 Dictionnaire d’analyse du discours, Paris, Editions du Seuil.
Kerbrat-Orecchioni C. 1990 Les interactions verbales, tome I , Paris, Armand Colin.
Kerbrat-Orecchioni C. 1992 Les interactions verbales, tome II, Paris, Armand Colin.
Kerbrat-Orecchioni C. 1994 Les interactions verbales, tome III, Paris, Armand Colin.
Kerbrat-Orecchioni C. 2005 Le discours en interaction, Paris, Armand Colin.
Roulet E., Filletaz L., Grobet A. 2001 Un modèle et un instrument d’analyse du discours, Bern, Peter Lang.
Traverso V. 1999,2004, 2007 L’analyse des conversations, Paris, Armand Colin.
Traverso V. 1996 La conversation familière, Lyon, PUL.
Vion R . 1992, 2000 La communication verbale. L’analyse des interactions ; Paris ; Hachette.
W cyklu 2023:
Charaudeau P. Maingueneau D. (dir.) 2002 Dictionnaire d’analyse du discours, Paris, Editions du Seuil. Kerbrat-Orecchioni C. 1990 Les interactions verbales, tome I , Paris, Armand Colin. Kerbrat-Orecchioni C. 1992 Les interactions verbales, tome II, Paris, Armand Colin. Kerbrat-Orecchioni C. 1994 Les interactions verbales, tome III, Paris, Armand Colin. Roulet E., Filletaz L., Grobet A. 2001 Un modèle et un instrument d’analyse du discours, Bern, Peter Lang. Traverso V. 1999,2004, 2007 L’analyse des conversations, Paris, Armand Colin. Traverso V. 1996 La conversation familière, Lyon, PUL. Vion R . 1992, 2000 La communication verbale. L’analyse des interactions ; Paris ; Hachette. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: