Wybrane aspekty języka ogólnego - Mała podróż leksykalno-gramatyczna po prasie belgijskiej 3304-1DZ3O-PNJF-JO07
Rozumienie i produkcja następujących gatunków tekstowych:
- Compte rendu
- tekst argumentacyjny
Wypowiedź ustna w obrębie następujących form:
- monolog (np. opis, opowiadanie, relacja na temat wydarzenia),
- interakcja prosta: pytanie - odpowiedź (np. w celu zdobycia praktycznej informacji związanej z turystyką), - pogadanka (w związku z
tematami wymienionymi niżej),
- dyskusja (w związku z tematami wymienionymi niżej),
- debata (w związku z tematami wymienionymi niżej)
Przykładowe bloki tematyczne:
- turystyka, podróże
- działalność humanitarna
- sport
- moda
- media
- sztuka (filmy, seriale, literatura, malarstwo, itp.)
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu, student zna język na poziomie B2+/C1 a więc osoba posługująca się językiem na tym poziomie:
- zna i rozumie komunikacyjną funkcję języka, zarówno na poziomie międzykulturowym, jak i społecznym. (K_W07)
- zna na poziomie zaawansowanym różnorodne zagadnienia językowe (w tym gramatyczne, leksykalne, czy semantyczne. (K_W08)
- rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z
rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności oraz potrafi dokonać interpretacji i analizy owych tekstów. (K_W09,
K_U03)
Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie
powodując przy tym napięcia w którejkolwiek ze stron (K_U07, K_U10).
Potrafi-w szerokim zakresie tematów- formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje
stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań (K_U04, K_U06)
- potrafi dokonać oceny własnych umiejętności językowych (K_K01)
- jest gotów do świadomego kultywowania kultury francuskiej i frankofońskiej oraz nawiązania dialogu międzykulturowego za
pośrednictwem różnorodnych kanałów (K_K02 K_K04, K_K05)
Kryteria oceniania
Wymagany jest systematyczny wkład pracy własnej studenta oraz aktywny udział w zajęciach, jak również pozytywne wyniki prac
pisemnych redagowanych w trakcie trwania semestru (prace pisemne w różnorodnych postaciach: teksty ciągłe, pytania otwarte, pytana
zamknięte)
- ocena ciągła na podstawie projektów, debat, kart pracy, itp.
zaliczenie : ocena
Student otrzymuje regularną, precyzyjną i neutralną informację zwrotną na temat swojej pracy (feedback).
Literatura
- Wybrane zestawy egzaminacyjne DELFB2; B2+; C1 (zbiory różnych wydawnictw, m.in. Cle International, Hachette, Didier),
- Materiały własne z prasy belgijskiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: