Praktyczna nauka języka francuskiego - Kompetencje zintegrowane Iz 3304-1DZ1O-PNKZ-039
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności rozumienia tekstów mówionych i pisanych, wypowiadania się oraz poszerzanie słownictwa, aby osiągnąć skuteczną i swobodną, a zarazem poprawną i adekwatną do sytuacji komunikację na poziomie średniozaawansowanym.
Nauka obejmuje przede wszystkim słuchanie i czytanie dokumentów zawartych w przedstawionych pozycjach literaturowych oraz autentycznych artykułów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych w następujących zakresach tematycznych (np. stereotypy i symbole francuskie, podróże, praca, media, życie społeczne i polityczne).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po dwóch semestrach nauki, student posiada kompetencje językowe na poziomie B2/B2+,
a więc:
- zna wybrane elementy życia kulturalnego, społecznego i gospodarczego współczesnej Francji,
- potrafi porozumiewać się płynnie, konstruując krótsze (udział w dyskusji) lub dłuższe (przedstawienie problemu, streszczenie audycji lub artykułu) wypowiedzi, używając odpowiedniego do sytuacji rejestru językowego oraz czuwając nad spójnością i logiką całości,
- rozumie dłuższą wypowiedź, większość wiadomości radiowych i tv, artykuł i reportaż dotyczący aktualnych problemów,
- radzi sobie w rozmowach wykorzystując poznane zwroty i wyrażenia oraz stosując reguły gramatyczne,
- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków,
- umie przedstawić swój pogląd na wybrany temat podając argumenty za i przeciw,
- umie współpracować w grupie, rozwiązywać problemy w dyskusji.
Przedmiot realizuje z różnym stopniu następujące efekty kształcenia obowiązujące studenta Instytutu Romanistyki:
K_W01, K_W07 : zna funkcje języka w złożonych sytuacjach komunikacji społecznej i międzykulturowej P
K_W08, K_W09 : zna zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne, fonologiczne
i stylistyczne w zakresie języka francuskiego; zna zasady analizy i interpretacji tekstów należących do różnych stylów
funkcjonalnych języka francuskiego
K_U03, K_U04 : rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje wytworów kultury (język, literatura), stosując
adekwatną terminologię oraz właściwe metody i narzędzia badawcze
K_U08, K_U10 : komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie drugiego języka obcego na poziomie B2 według Europejskiego
systemu opisu kształcenia językowego
K_K01, K_K02 : otwartości wobec różnic osobniczych i kulturowych
K_K04, K_K06 : przestrzegania podstawowych zasad etyki zawodowej oraz zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej
i prawa autorskiego
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, wystąpienie na ustalone tematy, pozytywne wyniki prac sprawdzających
szczegółowe kryteria oceniania przedstawione są przez prowadzącego daną grupę
Literatura
E. Grandet, M. Corsain, E. Mineni, M. Rainoldi, Activités pour le CECR, Niveau B2, Clé International,
- C. Kober-Kleinert, M.-L. Parizet, S. Poisson-Quinton, Activités pour le CECR, Niveaux C1-C2, Clé International,
- A. Berthet, Alter Ego 4, Cahier d’activités, Hachette,
- C. Miquel, Vocabulaire progressif du français, Niveau avancé, Clé International,
- M. Barfety, Expression orale, Niveau 3, Clé International,
- artykuły prasowe, nagrania radiowe, piosenki, fragmenty filmów i programów telewizyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: