Wybrane aspekty języka specjalistycznego - Język francuski turystyczny 3304-1DX3O-PNJF-JS11
Celem przedmiotu jest pogłębienie wszystkich kompetencji językowych rozwijanych w ciągu pierwszego i drugiego roku pierwszego cyklu studiów ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia w zakresie tematyki przedmiotu.
Istotnym elementem zajęć będzie rozwijanie kompetencji leksykalnych w zakresie tematyki podejmowanej na zajęciach oraz ogólnego języka francuskiego w zależności od pojawiających się potrzeb.
Studenci będą zapoznawali się:
- formami tekstów typowymi dla sektora turystycznego (dialogi, krótkie wypowiedzi prezentujące zabytki itd.) w celu poznania języka stosowanego w tej dziedzinie (from grzecznościowych, leksyki itd.)
- z artykułami podejmującymi problematykę turystyczno-kulturową we Francji i innych krajach francuskojęzycznych (w zależności od zainteresowań studentów).
Planowane jest podejmowanie refleksji na temat miejsca turystyki w kulturze francuskiej i stosunku Francuzów do dziedzictwa narodowego w perspektywie kontrastywnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie języka francuskiego poziomie C1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego K_U07
w zaawansowanym stopniu zagadnienia gramatyczne, ortograficzne, leksykalne, semantyczne, fonologiczne i stylistyczne w zakresie języka francuskiego K_W08
samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności, korzystając z różnych źródeł K_U09
pracować w grupie, także w kontekście różnokulturowym K_U10
dbałości o dziedzictwo kulturowe, zwłaszcza w odniesieniu do kultury francuskiej i frankofońskiej K_K04
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest:
- uzyskanie pozytywnej oceny z planowanych 2 prac kontrolnych;
- krótka prezentacja na temat wybranego aspektu związków kultury (sztuki, architektury, historii itd.) francuskiej i polskiej;
- samodzielna praca w ramach przygotowania do zajęć (lektura tekstów et słuchanie nagrań);
- aktywnych udział w zajęciach.
W przypadki konieczności odbywania zajęć zdalnie także zostają utrzymane powyższe kryteria, ale forma aktywnego uczestnictwa może nabrać innego charakteru. Podobnie forma prac kontrolnych oraz projektu zostanie dostosowana do formy zajęć i możliwości technicznych.
Literatura
- RFI - Se préparer au Diplôme de français professionnel du tourisme, hôtellerie et restauration
- prasa francuskojęzyczna
- dodatkowe zasoby internetowe
- materiały autentyczne typu foldery, przewodniki, ulotki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: