Praktyczna nauka języka francuskiego - Wybrane aspekty języka ogólnego IIIp 3304-1DP3O-PNJF-JO03
Rozumienie i produkcja następujących gatunków tekstowych:
- Compte rendu
- redagowanie artykułu
- list formalny
- tekst argumentacyjny
Wypowiedź ustna w obrębie następujących form:
- monolog (np. opis, opowiadanie, relacja na temat wydarzenia),
- interakcja prosta: pytanie - odpowiedź (np. w celu zdobycia praktycznej informacji związanej z turystyką), - pogadanka (w związku z tematami wymienionymi niżej),
- dyskusja (w związku z tematami wymienionymi niżej),
- debata (w związku z tematami wymienionymi niżej)
Przykładowe bloki tematyczne:
- nowe technologie
- turystyka, podróże
- działalność humanitarna
- sport
- moda
- media
- sztuka (filmy, seriale, literatura, malarstwo, itp.)
- marketing (reklama, konsumpcja)
- ekologia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu, student zna język na poziomie B2,B2+ a więc osoba posługująca się językiem na tym poziomie:
- zna i rozumie komunikacyjną funkcję języka, zarówno na poziomie międzykulturowym, jak i społecznym. (K_W07)
- zna na poziomie zaawansowanym różnorodne zagadnienia językowe (w tym gramatyczne, leksykalne, czy semantyczne. (K_W08)
- rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności oraz potrafi dokonać interpretacji i analizy owych tekstów. (K_W09, K_U03)
Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia w którejkolwiek ze stron (K_U07, K_U10).
Potrafi-w szerokim zakresie tematów- formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań (K_U04, K_U06)
- potrafi dokonać oceny własnych umiejętności językowych (K_K01)
- jest gotów do świadomego kultywowania kultury francuskiej i frankofońskiej oraz nawiązania dialogu międzykulturowego za pośrednictwem różnorodnych kanałów (K_K02 K_K04, K_K05)
Kryteria oceniania
Wymagany jest systematyczny wkład pracy własnej studenta oraz aktywny udział w zajęciach, jak również pozytywne wyniki prac pisemnych redagowanych w trakcie trwania semestru (prace pisemne w różnorodnych postaciach: teksty ciągłe, pytania otwarte, pytana zamknięte)
- ocena ciągła na podstawie projektów, debat, kart pracy, itp.
zaliczenie : ocena
Student otrzymuje regularną, precyzyjną i neutralną informację zwrotną na temat swojej pracy (feedback).
Literatura
- manuel (Edito C1, Didier)
- wybrane zestawy egzaminacyjne DELF B1+;B2; B2+ (zbiory różnych wydawnictw, m.in. Cle International, Hachette, Didier),
- materiały własne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: