Konwersatorium historyczno-kulturowe IIp : Muzyka we Francji od czasów Rewolucji 3304-1DP2W-KHK-02
Po Rewolucji Francja weszła w fazę nowoczesności, której jedną z cech było przyspieszenie ewolucji form twórczości artystycznej i następowanie po sobie kolejnych awangard. Paryż - podobnie jak w innych dziedzinach - stał się stolicą i mekką kultury europejskiej i stan ten trwał do okresu międzywojennego. Zajęcia poświęcone będą najważniejszym i reprezentatywnym zjawiskom, kompozytorom i utworom muzyki poważnej XIX i pierwszej połowy XX w.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili:
– scharakteryzować wybrane zjawiska w kulturze muzycznej Francji XIX i pierwszej połowy XX wieku (K_W05),
– używać podstawowych pojęć i odpowiadających im terminów stosowanych do opisu kultury (K_K02, K_U01, K_U03),
– korzystać z różnych źródeł i sposobów, w tym z nowoczesnych technologii informacyjnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach (K_U09, K_K01).
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę.
Ocena ciągła, ocena prezentacji, ocena z kolokwium na koniec semestru.
Praktyki zawodowe
Nie ma.
Literatura
W.G. Attwood, "Paryskie światy Fryderyka Chopina", przeł. Z. Skowron, Kraków-Warszawa, Musica Iagellonica-NIFC, 2005 (1999);
J. Bauman-Szulakowska, "Sérénité, humor, fantazja: poetyka muzyki instrumentalnej Francisa Poulenca", Poznań, Ars Nova, 2000;
M. Gołąb, "Muzyczna moderna w XX w.", Wrocław, Wyd. UWr., 2011;
S. Jarociński, "Debussy a impresjonizm I symbolizm", Kraków, PWM, 1976.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: