Praktyczna nauka języka francuskiego - Gramatyka stosowana Ip 3304-1DP1O-PNGS-016
Omawiane zagadnienia:
• Czas teraźnieszy - odmiana czasowników regularnych i nieregularnych
• Stopniowanie plus, moins, aussi + przymiotnik +que
• Rodzajniki (określone, nieokreślone, cząstkowe, ściągnięte)
• Wyrażanie ilości –beaucoup de, un peu de
• Rodzajnik cząstkowy a strona przecząca – pas de
• Passé composé z posiłkowym avoir
• Okoliczniki czasu – hier, avant-hier
• Passé composé z posiłkowym être
• Zaimki en i y
• Okoliczniki czasu – en été, pendant deux jours, de...à
• Futur proche – Futur simple
• Stopień najwyższy i najniższy– le plus, le moins, le meilleur
• Zaimek pytający quel, quelles
• Przysłówki
• Okoliczniki czasu dotyczące przyszłości – bientôt, le mois prochain
• Czasowniki zwrotne w czasie teraźniejszym oraz w trybie rozkazujacym
• Czas imparfait czasowników être, avoir, faire, aller, prendre
• Zamki względne – qui, que
• Podkreślenia sprawcy czynności – c’est moi qui..., c’est lui qui ...
•Negacja – ne...jamais, ne...pas encore, ne...plus
• Zaimki dopełnienia bliższego COD i dalszego COI
• Mowa zależna i niezależna
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Program I roku zajęć obejmuje poziomy A1 i A2 w ujęciu ESOKJ
• na poziomie A1 student "wykazuje jedynie ograniczone opanowanie prostych struktur gramatycznych i wzorów zdaniowych – w ramach wyuczonego zasobu"
• na poziomie A2 student "poprawnie używa prostych struktur, jednak systematycznie popełnia podstawowe błędy np. w użyciu form czasownika. Mimo to wypowiedź jest zazwyczaj zrozumiała".
Po zakończeniu kursu student posiada następujące umiejętności i wiedzę:
K_W08: zna i rozumie zagadnienia gramatyczne języka francuskiego na poziomie A2
K_U07: potrafi komunikować się ustnie i pisemnie w zakresie języka francuskiego na poziomie A2
K_K01: potrafi dokonać krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności
Szczegóły dotyczące programu będą doprecyzowane w grupach w zależności od potrzeb.
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach, aktywność podczas zajęć, testy cząstkowe z poszczególnych zagadnień + jeden test semestralny, obejmujący swym zakresem wszystkie tematy zrealizowane od początku do końca semestru
Na początku semestru prowadzący przedmiot dookreślą szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny.
Literatura
Magdalena Supryn-Klepcarz Repetytorium gramatyczne z języka francuskiego, Wyd.Szkolne PWN 2010,
Akyüz A., Bazelle-Shahmaei B., Bonenfant J., Gliemann M.F. Grammaire du français, A1-B1 FOCUS; wyd. 2015 Hachette
Akyüz A., Bazelle-Shahmaei B., Bonenfant J., Gliemann M.F., 2005, Les exercices de grammaire niveau A1 Paris: Hachette.
Akyüz A., Bazelle-Shahmaei B., Bonenfant J., Gliemann M.F., 2006, Les exercices de grammaire niveau A2 Paris: Hachette.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: