Konwersatorium językoznawcze IIz/IIIz: Dyskurs naukowy 3304-1D23ZXW-KJ-2
Zajęcia o charakterze konwersatorium i warsztatów zarazem, z elementami
pracy w grupie.
Zajęcia mają przede wszystkim przygotować słuchaczy do przygotowania
prac licencjackich.
Podczas zajęć oraz w ramach prac domowych będą oni ćwiczyć:
- zastępowanie słownictwa potocznego - naukowym,
- cohesion i coherence, czyli spójność tematyczną i językową,
- sprawne i bardzo zwięzłe streszczanie tekstów naukowych (resume scientifique),
- opracowywanie konspektów na podstawie tekstów ciągłych,
- zasady polemiki naukowej i związane z nią wyrażenia,
- wplatanie cytatów i odniesień do innych prac w tekst własnej pracy,
- opracowywanie redakcyjne i typograficzne prac naukowych,
- opracowywanie bibliografii.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student powinien:
- swobodnie posługiwać się słownictwem właściwym pracom naukowym,
- umieć streścić tekst naukowy i powiązać do z innymi tekstami na
podobne tematy,
- napisać krótki, spójny tekst naukowy i utworzyć jego konspekt,
- odnieść się do cudzego tekstu,
- przeprowadzić krótką, elegancką dyskusje na tematy naukowe,
- opracować typograficznie fragment tekstu oraz sporządzić bibliografię naukową
zgodnie z wytycznymi dla prac pisanych w Zakładzie
Językoznawstwa IR.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega bieżąca praca studentów na zajęciach.
Przewidziany jest 1 test (praktyczny) oraz 2 prace domowe na ocenę.
Literatura
Comment rediger une dissertation? (Fiche de cours), Dominique Coutant-Defer
Conseils pour rediger presenter memoire (2012), Paul Nzete
Publikacje naukowe, 2008, Piotr Siuda, Piotr Wasylczyk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: