Specjalizacja V: Różnice i podobieństwa w języku polskim i niemieckim 3302-2RP2-L
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Założenia (opisowo)
Kryteria oceniania
- dyskusja na zajęciach w oparciu o uprzednią lekturę zalecanej literatury przedmiotu,
- ćwiczenia na zajęciach ilustrujące poszczególne omawiane zagadnienia,
- praca indywidualna i / lub w zespołach problemowych podczas zajęć i w domu połączona z prezentacją wyników pracy na zajęciach w formie referatu,
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę na podstawie:
- obecności i aktywności na zajęciach,
- przynajmniej jednego referatu przygotowanego samodzielnie lub w zespole,
- jednej pracy pisemnej odpowiadającej w formie ćwiczeniom realizowanym w czasie zajęć.
Literatura
- Czochralski, J. (1998): Gramatyka niemiecka dla Polaków. Warszawa.
- Duden - Grammatik der deutschen Gegenwartssprache, Band 4 (1995). Mannheim.
- Engel, U. (1991): Deutsche Grammatik. Heidelberg.
- Engel, U. (red.) (2000): Deutsch-polnische kontrastive Grammatik. Warszawa.
- Helbig, G. / Buscha, J. (1999): Deutsche Grammatik. Ein Handbuch fur den Auslanderunterricht. Leipzig.
- Helbig, G. / Buscha, J. (1995): Ubungsgrammatik Deutsch. Leipzig.
Jadacka, H. / Markowski, A. (1999): Hasła problemowe: Zdanie. [w:] Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN pod redakcją Andrzeja Markowskiego. Warszawa.
Musan, R. (2010): Informationsstruktur. Heidelberg.
Podracki, J. (1997): Składnia polska. Książka dla nauczycieli, studentów i uczniów. Warszawa.
Wollstein, A. (2010): Topologisches Satzmodell. Heidelberg.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: