Nowe prądy w językoznawstwie / kulturoznawstwie / literaturoznawstwie / glottodydaktyce 3302-2NP1sz-Z
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi aspektami współczesnego językoznawstwa, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa i glottodydaktyki. Wybór omawiany aspektów zależy od prowadzącego. Prowadzący decydują również o tym, czy dana kwestia dyskutowana jest z grupą w perspektywie kontrastywnej polsko-niemieckiej, diachronicznie czy też synchronicznej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
- powiązania kierunku germanistyka z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych (K_W02)
- zjawiska naukowe i kulturalne w Polsce i krajach niemieckojęzycznych, a zwłaszcza ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach nowych badań i trendów w tych zakresach z innymi dyskursami humanistycznymi (K_W04)
- terminologię, teorię i metodologię z zakresu językoznawstwa germańskiego,w tym glottodydaktyki i literaturoznawstwa krajów niemieckiego obszaru językowego na poziomie rozszerzonym (K_W05)
- współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące językoznawstwo germańskie i literaturoznawstwo krajów niemieckiego obszaru językowego (K_W06)
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, w sposób szczególny niemieckiego obszaru językowego (K_W08)
W zakresie umiejętności student potrafi:
- wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych krajów niemieckiego obszaru językowego, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym zaawansowanych technologii informacyjnych, przy zachowaniu zasad etyki, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie literaturoznawstwa niemieckiego obszaru językowego (K_U01)
- samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie germanistyki i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową, (K_U02)
- kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, podejmując wiodącą rolę w zespołach (K_U06)
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
- uczestnictwa w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form; odpowiedzialnego wypełniania zobowiązań społecznych (K_K04)
Kryteria oceniania
Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach/przedstawienie referatu lub prezentacji/pisemne opracowanie wybranego zagadnienia.
UWAGI
1) Zwolnienie lekarskie nie zwalnia ze znajomości materiału. Uprawnia jedynie do zindywidualizowanej formy zaliczenia.
2) Osoby, które dostały zgodę na indywidualny tok studiów, mają obowiązek zgłosić się do osoby prowadzącej przedmiot w celu ustalenia sposobu realizacji wszystkich efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu. W przypadku braku możliwości realizacji wyżej wymienionych efektów prowadzący/prowadząca może odmówić zaliczenia przedmiotu
Literatura
Prowadzący zajęcia podają literaturę na pierwszym spotkaniu i w sylabusie dotyczącym danego cyklu dydaktycznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: