Komunikacja multimedialna i online 3302-2KMO1-Z
Celem zajęć Komunikacja multimedialna i online jest zapoznanie studentów 1. roku studiów II stopnia z zasadami komunikacji online w kontekście biznesowym. Studenci nabywają konkretną wiedzę dotyczącą zasad komunikacji wielokanałowej oraz poznają instrumenty wykorzystywane w codziennej pracy w firmach i korporacjach. Istotnym elementem zajęć jest pogłębiona edukacja w dziedzinie multimediów i komunikacji na płaszczyźnie biznesowej. Zajęcia są oparte na analizie konkretnych przypadków ze świata korporacyjnego (case study). Zajęcia prowadzone są w języku polskim i niemieckim.
Punkty ciężkości zajęć to:
- pojęcia kluczowe dla komunikacji w biznesie
- schemat podstawowych działań marketingowo-promocyjnych
- podstawowy marketing-mix 4P
- klasyczna tabela segmentacji rynku
- profil podstawowy i profil USP klienta
- copywriting, czyli tworzenie tekstów marketingowych
- technologia w komunikacji multimedialnej (WordPress)
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zapoznał się z zasadami komunikacji online w kontrekście biznesowym. Student nabył konkretną wiedzę dotyczącą zasad komunikacji wielokanałowej oraz poznał instrumenty wykorzystywane w codziennej pracy w firmach i korporacjach.
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
- powiązania kierunku germanistyka z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych (K_W02)
- ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnej działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W03)
- w pogłębionym stopniu terminologię, teorię i metodologię z zakresu językoznawstwa germańskiego (w tym glottodydaktyki) i literaturoznawstwa krajów niemieckiego obszaru językowego (K_W05)
W zakresie umiejętności student potrafi:
- wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę, syntezę, twórczą interpretację i prezentację wyników, w tym przy użyciu zaawansowanych technologii informacyjnych i zachowaniu zasad etyki, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie językoznawstwa (w tym glottodydaktyki) i literaturoznawstwa niemieckiego obszaru językowego (K_U01)
- kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, podejmując wiodącą rolę w zespołach (K_U06)
- komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu studiowanego kierunku ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (K_U07)
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu, przestrzegania etycznych uwarunkowań działalności zawodowej, w tym badawczej (K_K02)
- respektowania etosu zawodowego, w tym zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad (K_K03)
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznając znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (K_K05)
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia semestru jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Projekt/praca pisemna.
UWAGI
1) Zwolnienie lekarskie nie zwalnia ze znajomości materiału. Uprawnia jedynie do zindywidualizowanej formy zaliczenia.
2) Osoby, które dostały zgodę na indywidualny tok studiów, mają obowiązek zgłosić się do osoby prowadzącej przedmiot w celu ustalenia sposobu realizacji wszystkich efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu. W przypadku braku możliwości realizacji wyżej wymienionych efektów prowadzący/prowadząca może odmówić zaliczenia przedmiotu
Literatura
- Materiały autorskie
- Wybrane materiały firmowe i korporacyjne
- Wybrane case studies
- Wybrane teksty z podręczników akademickich
- Wybrane teksty prasowe
- Wybrane audycje radiowe
- Wybrane programy telewizyjne
- Wybrane portale internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: