MA CLIL - Pisanie i analiza tekstu dla celów akademickich 1 3301-Z-CLIL-1
Kurs skupia się na dwóch zasadniczych kwestiach:
A. Treści językowe
W zakresie pracy nad językiem, celem kursu jest praktyka w następujących dziedzinach:
A.1. Słownictwo (podstawowe słownictwo w zakresie danej dziedziny, słownictwo akademickie, sposoby referowania faktów, danych, opisywania procesów, przytaczania opinii)
A.2. Gramatyka / Gramatyka tekstu (czasy używane przy opisie źródeł i danych, użycie zdań złożonych, strony biernej, członów modalnych)
A.3. Funkcje (opis przyczyn i skutków, porównanie i kontrast, opis procesów i procedur)
A.4. Umiejętności (parafrazowanie, cytowanie, streszczanie tekstów akademickich w danej dziedzinie, dokumentowanie źródeł informacji)
B. Treści przedmiotowe - w zakresie treści przedmiotowych, kurs obejmuje wybór spośród zagadnień, stosownie do zainteresowań akademickich uczestników kursu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabycie umiejętności wymienionych w opisie kursu.
K_W04 rozumie niuanse płaszczyzn i procesów komunikowania się w języku angielskim, zarówno w mowie, jak i w piśmie;
K_U02 włada językiem angielskim poprawnie, precyzyjnie i spójnie, dobierając odpowiednie formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej;
K_U12 potrafi współdziałać z innymi w ramach pracy zespołowej; ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów; potrafi inicjatywę własną dopasować i twórczo wykorzystać poprzez podejmowanie wiodącej roli w zespołach, potrafi wejść w przestrzeń dialogu międzykulturowego;
K_K07 potrafi wyrażać siebie w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny w celu efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi;
K_K08 docenia użyteczność swojej wiedzy i umiejętności w budowaniu więzi wspólnotowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: