Seminarium licencjackie 3301-SEM-LIC
Seminarium licencjackie przeznaczone jest dla studentów trzeciego roku studiów pierwszego stopnia Instytutu Anglistyki UW. Jego celem jest przygotowanie każdego z uczestników do samodzielnego napisania pracy dyplomowej zgodnie z formalnymi i metodologicznymi wymogami, jakie powinna ona spełniać, a także zgodnie z zasadami ochrony własności intelektualnej.
Seminaria trwają jeden semestr i są prowadzone dla trzech specjalizacji: literaturoznawczej (brytyjskiej lub amerykańskiej), kulturoznawczej (brytyjskiej lub amerykańskiej) i językoznawczej (językoznawstwo formalne lub stosowane). Na zajęciach studenci zapoznają się z ogólną problematyką przyszłej pracy licencjackiej, a także z zasadami poszukiwania źródeł (tekstów źródłowych i opracowań) oraz dokonują wyboru konkretnych zagadnień do analizy. Poznają również zasady pisania prac naukowo-badawczych i ich struktury.
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2+.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student:
- zna i rozumie podstawowe pojęcia ochrony własności intelektualnej oraz prawa autorskiego
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu aparatu pojęciowo-terminologicznego stosowanego w studiach z zakresu literaturoznawstwa, kulturoznawstwa lub językoznawstwa, w zależności od tematyki seminarium
- zyskuje wiedzę z zakresu metodologii badań w dziedzinie studiów literaturoznawczych, kulturoznawczych lub językoznawczych, niezbędną do napisania pracy licencjackiej
- zyskuje wiedzę merytoryczną w zakresie tematyki seminarium, a szczególnie zagadnienia wybranego do analizy
Umiejętności:
Student:
- ma umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania swoich umiejętności badawczych z zakresu studiów filologicznych, a także sporządzania bibliografii i przypisów ze stosowną dbałością o prawa autorskie, przygotowania prezentacji oraz innych umiejętności potrzebnych do napisania pracy dyplomowej
- potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego formułować i analizować problemy badawcze w zakresie filologii angielskiej
- ma umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych badaczy oraz formułowania wniosków, jak również tworzenia prac pisemnych w języku angielskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł z zakresu literaturoznawstwa, kulturoznawstwa lub językoznawstwa.
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz oceniać ich wiarygodność i status akademicki.
Kompetencje:
Student:
- umie sformułować zagadnienie badawcze
- umie korzystać ze źródeł
- zna zasady pisania prac licencjackich
- umie uzasadnić wybór analizowanego zagadnienia oraz tok rozumowania
Efekty uczenia się:
K_W07 zasady projektowania badań filologicznych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych i testowaniu hipotez;
K_W11 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego;
K_U05 dobrać i zastosować wiedzę z zakresu dyscypliny dla celów komunikacyjnych, dydaktycznych, badawczych;
K_U06 analizować badania oraz definiować i prowadzić zadania badawcze;
K_U09 wyszukiwać informacje w różnych źródłach i oceniać ich przydatność w kontekście anglistycznym;
K_U10 korzystać z nowoczesnych technologii w ogólnym rozwoju własnym i procesie zdobywania wiedzy;
K_K01 wykorzystania swojej wiedzy, pracy, umiejętności dla dobra społeczności;
K_K03 przestrzegania zasad etyki zawodowej, rozumie etyczny wymiar swojej działalności;
K_K07 wyrażania siebie w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny w celu efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi.
Kryteria oceniania
Zaliczenie uzyskuje się na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, po zatwierdzeniu przez promotora tytułu, planu i wstępnej bibliografii pracy, po zatwierdzeniu przez Radę Naukową IA tytułu pracy, oraz po zatwierdzeniu przez promotora całej pracy dyplomowej.
Literatura
Literatura podstawowa dotycząca techniki pisania prac akademickich oraz merytoryczna zależna od tematyki konkretnej pracy dyplomowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: