Prezentacje 3301-L3PA-PRES
I Przedstawienie zasad przygotowania i wygłaszania prezentacji z przykładami.
II Etap wstepny: wybór tematu, określenie celów ogólnych i szczegółowych prezentacji, określenie słuchacza, zbieranie materiałów.
III. Organizacja: zarys prezentacji i uszczegółowienie; wstęp, rozwinięcie i zakończenie
IV. Wygłaszanie prezentacji: zasady i techniki (wprowadzenie, zainteresowanie słuchacza, przechodzenie od zagadnienia do zagadnienia, funkcje językowe, mowa ciała, głos, itd.)
V. Przygotowanie i wykorzystanie pomocy wizualnych (powerpoint)
VI. Pytania
VII. Słownictwo. Dostosowanie języka prezentacji do tematu, sytuacji i słuchaczy
VIII. Prezentacje studentów
Praca nad nowym słownictwem przez cały semestr.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci potrafią wygłosić prezentacje, zachowując właściwą strukturę, stosując odpowiednie techniki i dostosowując język do tematu, odbiorcy i sytuacji. Studenci umieją poradzić sobie z pytaniami z sali, używając adekwatnych funkcji językowych. Wszystko powinno zostać wyrażone poprawnym językiem pod względem słownictwa, gramatyki i wymowy.
Kody w programie studiów: K_U04.5,6,7,5,11,17
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie 10- 15 minutowych prezentacji na dowolny temat, po których następuje dyskusja panelowa, podczas której mówca odpowiada na pytania i krytyczne uwagi z sali. Oceniana jest zarówno technika jak i język prezentacji. Dwa sprawdziany ze słownictwa oraz czynne uczestnictwo w zajęciach są również brane pod uwagę przy końcowej ocenie.
Zaliczenie poprawkowe polega na uzyskaniu pozytywnego wyniku z przedstawienia nowej prezentacji i ewntualnej dyskusji nad nią.
Dopuszcza się 2-3, usprawiedliwione, nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego.
Literatura
1. Ross and Anthony Jay. Effective Presentation. Prentice Hall/Pearson Ed., 2004
2. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP, 2008
3. Mark Powell, Presenting in English. Thomson. 2002
4. B.Rudzka, et al. The Words You Need (Macmillan Publishers, 1981) and More Words You Need (Phoenix ELT, 1995)
5. Jo Sprague and Douglas Stuart, The Speaker's Handbook. Harcourt, 2000
Podcasty ze stron internetowych BBC i innych mediów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: