Pisanie i analiza tekstu dla celów akademickich 3301-L2PAAW
1. Pisanie eseju licencjackiego typu research paper; idee, zagadnienia, argumenty.
2. Przygotowanie do pisania: praca ze źródłami; plagiat, cytowanie i dokumentacja źrodeł; wykorzystywanie danych i statystyk; styl bibliograficzny MLA i Chicago.
3. Formułowanie tezy, gromadzenie dowodów na poparcie tezy.
4. Wprowadzenia, część główna wywodu, konkluzje.
5. Pisanie planu pracy.
6. Spójność i logika wywodu.
7. Sztuka pisania: ton wypowiedzi, zabiegi stylistyczne, zwięzłość, poprawność genderowa.
8. Interpunkcja: przecinek, dwukropek, średnik.
9. Powtórzenie: styl i argument.
10. Pisanie abstraktu.
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Odniesienie do kodów w programie studiów:
K_U01.2,3,4,5,7,8,9,10,11
Kryteria oceniania
Prace cząstkowe pisane w klasie i prace domowe: 50% oceny końcowej.
Praca zaliczeniowa (plan pracy/ pierwsza i druga wersja pracy) stanowią 50% oceny końcowej.
Na podstawie regularnego uczęszczania na zajęcia i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych.
Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę.
Dopuszcza się 2-3 usprawiedliwione nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego.
Literatura
Barnet, Sylvan, William E. Cain. A Short Guide to Writing about Literature. Longman 2002.
Baugh, L. Sue. How to Write Term Papers and Reports. NTC Publishing Group 1997.
Frank, Marcella. Writing as Thinking. Prentice Hall 1990.
Merriwether, Nell W. 12 Easy Steps to Successful Research Papers, NTC Publishing Group 1997.
Shoemaker, Connie. Write in the Corner Where You Are, Holt, Reinehart and Winstoon, Inc. 1985.
Swales, John M., Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students, The University of Michigan Press 1997.
Trzeciak, John, S. E. Mackay. Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall International Ltd. 1994.
Garrett Bauman, M. Ideas and Details: A Guide to College Writing. 6th ed. Thomson Wadsworth, 2007.
Gerald Graff and Cathy Birkenstein, They Say, I Say. The Moves that Matter in Persuasive Writing. W.W. Norton and Company, 2007.
Gordon Taylor, A Student’s Writing Guide: How to Plan and Write Successful Essays, Cambridge UP, 2009.
Henning, Elizabeth et al., Finding your Way in Academic Writing 2nd ed. Van Schaik Publishers, 2005
Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams. The Craft of Research, 3rd ed. University of Chicago Press, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: