Prezentacje i debatowanie 3301-L2PA-P-D
I Przedstawienie zasad przygotowania i wygłaszania prezentacji z przykładami.
II Etap wstępny: wybór tematu, określenie celów ogólnych i szczegółowych prezentacji, określenie słuchacza, zbieranie materiałów.
III. Organizacja: zarys prezentacji i uszczegółowienie; wstęp, rozwinięcie i zakończenie
IV. Wygłaszanie prezentacji: zasady i techniki (wprowadzenie, zainteresowanie słuchacza, przechodzenie od zagadnienia do zagadnienia, funkcje językowe, mowa ciała, głos, itd.)
V. Przygotowanie i wykorzystanie pomocy wizualnych (powerpoint)
VI. Zadawanie i odpowiadanie na pytania do prezentacji
VII. Słownictwo. Dostosowanie języka prezentacji do tematu, sytuacji i słuchaczy
VIII. Prezentacje studentów
IX. Funkcje językowe wykorzystywane podczas debat
X. Debaty na tematy wynikające z prezentacji studentów
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Studenci znają i rozumieją:
- w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonologię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego (K_W05)
- uwarunkowania działalności zawodowej istotne dla wygłaszania prezentacji i uczestniczenia w debatach (K_W12)
Umiejętności
Studenci potrafią:
- posługiwać się terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa podczas debat i w wygłaszanych prezentacjach (K_U01)
- analizować i syntetyzować treści i zjawiska językowe, literackie i kulturowe w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym dla potrzeb debat i prezentacji (K_U03)
- wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w wygłaszanych prezentacjach i w trakcie debat (K_U05)
- rozpoznawać i posługiwać się kodami i konwencjami kulturowymi w interakcjach międzykulturowych dotyczących debat i prezentacji (K_U06)
- przedstawić zdobytą wiedzę i komunikować się w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U09)
Kompetencje społeczne
Studenci są gotowi do:
- wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych obowiązujących uczestników debat i wygłaszających prezentacje (K_K03)
- podjęcia inicjatywy indywidualnej i samodzielności w kwestiach społecznych dzięki umiejętności krytycznej oceny treści różnych przekazów pochodzących od wygłaszających prezentacje i uczestniczących w debatach (K_K04)
- efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi poprzez wyrażania myśli w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny (K_K05)
- dbałości o poszanowanie różnorodnych zachowań kulturowych i poglądów jednostkowych pojawiających się podczas debat i prezentacji (K_K06)
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie 10-15 minutowych prezentacji na dowolny temat, po których następuje dyskusja panelowa, podczas której mówca odpowiada na pytania i krytyczne uwagi z sali. Oceniana jest zarówno technika jak i język prezentacji.
Zaliczenie poprawkowe polega na uzyskaniu pozytywnego wyniku z przedstawienia nowej prezentacji i ewentualnej dyskusji nad nią.
Dopuszcza się 2-3, usprawiedliwione, nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego. Sposób odpracowania opuszczonych zajęć jest ustalany z prowadzącym.
Literatura
Michael Guest. Conferencing and Presentation English for Young Academics. Springer Texts in Education, 2018.
Ross and Anthony Jay. Effective Presentation. Prentice Hall/Pearson Ed., 2004
Mark Powell, Presenting in English. Thomson. 2002
Jo Sprague and Douglas Stuart, The Speaker's Handbook. Harcourt, 2000
Adrian Wallwork. English for Presentations at International Conferences. Springer Science+Business Media, 2010.
Podkasty BBC i z innych żródeł
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: