Prezentacje i debatowanie 3301-L2PA-P-D
I Przedstawienie zasad przygotowania i wygłaszania prezentacji z przykładami.
II Etap wstępny: wybór tematu, określenie celów ogólnych i szczegółowych prezentacji, określenie słuchacza, zbieranie materiałów.
III. Organizacja: zarys prezentacji i uszczegółowienie; wstęp, rozwinięcie i zakończenie
IV. Wygłaszanie prezentacji: zasady i techniki (wprowadzenie, zainteresowanie słuchacza, przechodzenie od zagadnienia do zagadnienia, funkcje językowe, mowa ciała, głos, itd.)
V. Przygotowanie i wykorzystanie pomocy wizualnych (powerpoint)
VI. Zadawanie i odpowiadanie na pytania do prezentacji
VII. Słownictwo. Dostosowanie języka prezentacji do tematu, sytuacji i słuchaczy
VIII. Prezentacje studentów
IX. Funkcje językowe wykorzystywane podczas debat
X. Debaty na tematy wynikające z prezentacji studentów
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2024Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu struktury, leksykę i konwencje posługiwania się języka angielskiego w mowie i w piśmie. (K-W08)
Umiejętności
Absolwent potrafi posługiwać się strukturami, leksyką i odpowiednio dobierać konwencje językowe do sytuacji komunikacyjnej prezentacji akademickiej i debaty w języku angielskim w mowie i piśmie na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; (K_U08)
Kompetencje społeczne
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i dobieranych treści. (K_K01)
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie (1) cząstkowych prac pisemnych i wypowiedzi ustnych); (2) 10-15 minutowych prezentacji na dowolny temat, po których następuje dyskusja panelowa, podczas której mówca odpowiada na pytania i krytyczne uwagi z sali. Oceniana jest zarówno technika jak i język prezentacji.
Zaliczenie poprawkowe polega na uzyskaniu pozytywnego wyniku z przedstawienia nowej prezentacji i ewentualnej dyskusji nad nią.
Dopuszcza się 2-3, usprawiedliwione, nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego. Sposób odpracowania opuszczonych zajęć jest ustalany z prowadzącym.
Literatura
Michael Guest. Conferencing and Presentation English for Young Academics. Springer Texts in Education, 2018.
Ross and Anthony Jay. Effective Presentation. Prentice Hall/Pearson Ed., 2004
Mark Powell, Presenting in English. Thomson. 2002
Jo Sprague and Douglas Stuart, The Speaker's Handbook. Harcourt, 2000
Adrian Wallwork. English for Presentations at International Conferences. Springer Science+Business Media, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: