Angielski w wybranych dziedzinach nauki 2 3301-L1PAENDO-2
- Zajęcia składają się z 6 modułów (A-F) (3 w semestrze), każdy prowadzony przez innego nauczyciela, moduły mogą być oferowane w dowolnym porządku
- Zagadnienia praktycznej nauki języka angielskiego (np. czasy, zdania warunkowe) wiążą się logicznie, na tyle, na ile to możliwe, z danym modułem (A-F). Podział zagadnień między modułami zapewnia poruszenie wszystkich kluczowych tematów praktycznej nauki (wybrane problemy gramatyki angielskiej, słownictwo na poziomie akademickim, gramatyka tekstu)
- Podział zagadnień między modułami:
Moduł A: porządkowanie wypowiedzi, analizowanie, budowanie argumentacji, zdania względne; Moduł B: formułowanie sądów na podstawie danych, stawianie hipotez, przewidywanie, proponowanie, przedstawianie ciągów przyczynowo-skutkowych, czasy nierzeczywiste, tryb łączący; Moduł C: synteza, streszczanie, informowanie, przedstawianie wniosków, precyzja i zwięzłość wypowiedzi, użycie rzeczowników, przysłówków i przedimków; Moduł D: klasyfikowanie, porównywanie i kontrastowanie, dokonywanie sprawozdań, mowa zależna; Moduł E: ocenianie, uzasadnianie, przekonywanie, podkreślanie, spekulowanie, tryby warunkowe; Moduł F: wyjaśnianie i opisywanie problemów, przedstawianie rozwiązań, szukanie informacji, wyrażanie prośby, wzorce składniowe czasowników.
- Zagadnienia przypisane do danego modułu powinny być w nim poruszone, ale prowadzący mogą sięgnąć także po pozostałe, jeśli zachodzi taka potrzeba. Zagadnienia praktyczne powinny, na ile się da, być przedstawiane i ćwiczone w kontekście dyscypliny akademickiej danego modułu (np. architektura / ochrona przyrody/ muzykologia).
Zajęcia służą pogłębianiu umiejętności dyskursywnych (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu i mówienie) oraz rozumienia systemu językowego (słownictwa, gramatyki i leksyko-gramatyki), skupiając się jednocześnie na poznawaniu konkretnych treści, komunikacji kulturowej i umiejętności uczenia się. Treść i język mają jednakową wagę w procesie nauczania i oceniania. Treść nie stanowi jedynie punktu wyjścia do ćwiczeń gramatycznych, lecz jest ważnym czynnikiem wpływającym na osiągnięcie pożądanych efektów kształcenia uczestników zajęć. Modułowość jest ukłonem w kierunku różnorodnych potrzeb studentów i odzwierciedla interdyscyplinarny charakter dyskursu akademickiego. Wynikający z tego nacisk na autonomię uczących się zachęca do kreatywności, wzbudza większą motywację i chęć angażowania się w zadania i projekty.
W cyklu 2023L:
Module D: The aim of the nature conservation module is to improve students’ discourse skills (reading, listening, speaking, writing) and language systems (grammar, lexis and lexico-grammar) while familiarizing them with measures taken to preserve selected wildlife habitats and species. Students will visit a natural site near Warsaw learning to identify species of plants and animals, and types of habitats encountered there. Particular attention will be paid to ways of classifying them by contrasting and comparing, i.e. by establishing diagnostic features. Students will be asked to prepare a photographic or video documentation of the field trip, which will serve as the basis for writing a report on it. The visit and the texts (written and/or audio/video recorded) analysed in class are designed to stimulate the discussion on specific solutions aiming to maintain biodiversity. These solutions will be considered in the context of the EU Common Agricultural Policy, forestry practices, the doctrine of economic growth and insatiate human desire for comfort. Both students’ knowledge and ability to communicate the knowledge in a cohesive, precise, linguistically correct, and pragmatically appropriate manner will be assessed. Topics: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Studenci znają i rozumieją:
- w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego (K_W05)
- w zaawansowanym stopniu złożoność i pluralizm kultur, kody kultury, oraz strukturalne i instytucjonalne uwarunkowania kultury, zwłaszcza w odniesieniu do krajów obszaru języka angielskiego, odzwierciedlone w odnośnych dyscyplinach akademickich (K_W09)
Umiejętności
Studenci potrafią:
- wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w danej dyscyplinie akademickiej (K_U05)
- planować i organizować pracę indywidualną i w zespole by skutecznie realizować wyznaczone cele dla zadań klasowych, do wykonania na Moodle’u, debaty i projektów końcowych (K_U08)
- przedstawić zdobytą wiedzę z danej dyscypliny akademickiej i przekazywać ją w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U09)
Kompetencje społeczne
Studenci są gotowi do:
- wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych podczas prac terenowych, projektowych i nad innymi zadaniami w każdym z modułów (K_K03)
- efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi poprzez wyrażanie się w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny na tematy związane z daną dyscypliną naukową oraz uczestniczenia w inicjatywach społecznych i kulturalnych korzystając z różnych form i mediów (K_K05)
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
Ocena na koniec semestru jest średnią ocen z trzech modułów i opiera się na (w odniesieniu do efektów kształcenia): aktywnym udziale w zajęciach ((K_W09, K_U08, K_U09), wykonaniu zadań na platformie Moodle (K_W05, K_K03), wkładzie w końcową debatę lub projekt (K_W05, K_U05, K_U08, K_K05).
- aktywność na zajęciach i (fakultatywnie) wykonanie otwartych zadań na Moodle’u (30%)
- wykonanie zadań zamkniętych na Moodle’u (30%)
- udział w końcowej debacie lub projekcie grupowym (minimum 3 studentów w grupie)
Dopuszczalne są 3 nieobecności. Sposób ich odrobienia do uzgodnienia z prowadzącym.
Literatura
Problem Areas in English Grammar (materiały zebrane przez A. Wojtyś )
Kinsella, K. (2010). Academic Language Function Toolkit. Sweetwater Union High School District.
McCarthy, M. & O’Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use. 2nd ed. Cambridge: CUP.
Lynch, T. & Anderson, K. (2013) Grammar for Academic Writing. University of Edinburgh.
W cyklu 2023L:
https://ec.europa.eu/environment/nature/legislation/habitatsdirective/index_en.htm |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Classes held at Dobra 55: week 1: 14/15/16 May 2024, week 2: 21/22/23 May, week 4: 4/5/6 June, week 5: 11/12/13 June. Instead of classes during week 3 a field trip is offered on a day when students do not have other classes - to be set during the first meeting. Students are strongly encouraged to participate, but cannot be obliged to do so. Hopefully, there will be at least one representative of each group present to enjoy fresh air, beautiful sights and some knowledge within the field of natural sciences and to report on the event to the rest of the group. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: