Metody i techniki w nauczaniu angielskiego jako języka obcego 3301-JS2930-1ST
Celem kursu jest dokonanie przeglądu (zarówno diachronicznie, jak i synchronicznie) głównych metod i podejść w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego. Kurs jest w zamierzeniu swoim praktyczny. Teksty czytane mają za zadanie dostarczyć uczestnikom potrzebną wiedzę teoretyczną dotyczącą omawianych zagadnień, jednak główny nacisk jest położony na aspekt praktyczny; w czasie kursu uczestnicy będą: omawiać istniejące przykłady ćwiczeń, proponować własne ćwiczenia oraz wypróbowywać własne sekwencje ćwiczeń.
Zagadnienia:
- Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa
- Metoda bezpośrednia
- Podejście naturalne
- Metoda audiolingwalna
- Metoda reagowania całym ciałem
- Metoda "The Silent Way"
- Sugestopedia
- Podejście komunikacyjne
- Inteligencja wieloraka
- Podejście leksykalne
- Podejście wykorzystujące opisy kompetencji językowych
- Podejście łączące nauczanie języka i treści przedmiotowych
- Podejście zadaniowe do nauczania języka
- Okres "post-metodyczny"
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Studenci znają i rozumieją:
- K_W01 w zaawansowanym stopniu terminologię, teorię i metody badań w glottodydaktyce, zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia) w ramach filologii angielskiej
- K_W09 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Umiejętności
Studenci potrafią:
- K_U01 w zaawansowanym stopniu stosować terminologię, teorie i metody badań
językoznawczych, zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia) w ramach
filologii angielskiej
- K_U09 stosować w praktyce pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa
autorskiego
Kompetencje społeczne
Studenci są gotowi do:
- K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
- K_K02 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Kryteria oceniania
Studenci są oceniani na podstawie:
- pracy na zajęciach
- pracy własnej w domu
- przygotowanej prezentacji
- analizy wylosowanego zagadnienie na zakończenie semestru
Weryfikacja efektów: W, U, K.
Uwagi dodatkowe:
Obecność obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieobecności.
Praktyki zawodowe
- nie dotyczy -
Literatura
Larsen-Freeman, D. (1996) Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
Richards, J. C. and Rodgers, T. S. (2001) Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP.
Richards, J. C. and Renendya W. A. (2002) Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: