Przyswajanie i nauczanie języka angielskiego prawniczego 3301-JS2915
W dobie powszechnej globalizacji, dzisiejsze potrzeby studentów są specyficzne i związane często ze studiami, zawodem, czy też z przyszłą karierą. Dlatego też, rośnie zainteresowanie zajęciami ze specjalistycznych języków obcych.
Przyswajanie i nauczanie języka angielskiego prawniczego (JAP) jest wyzwaniem. Specyfika danej branży oraz indywidualne potrzeby studentów niekiedy nie idą w parze, dlatego też w trakcie kursu uczestnicy dowiedzą się jak pogodzić specyficzne potrzeby studenta z rozwijaniem poszczególnych umiejętności językowych w języku angielskim jako obcym.
W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się z charakterystyką JAP, różnymi metodami przeprowadzania analizy potrzeb i metodami nauczania JAP. Ponadto, będą omawiane materiały dydaktyczne dostępne na rynku oraz jak z nich korzystać tak, aby rozwinąć wiedzę w danej dziedzinie JAP przy jednoczesnym rozwijaniu umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Uczestnicy będą również mieli okazję tworzyć programy nauczania, materiały dydaktyczne i plany lekcji.
Uczestnicy zapoznają się ze specyfiką JAP. Nabędą wiedzę z zakresu terminologii branżowej, co może być przydatne w tłumaczeniach tekstów prawniczych.
Uczestnicy dowiedzą się również o metodach prowadzenia badań w zakresie JAP oraz będą rozwijać różne umiejętności na poziomie akademickim, takie jak analiza i interpretacja wyników badań i materiałów dydaktycznych, przedstawianie argumentów i prezentacja tematu w formie wystąpienia ustnego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
- K_W01w pogłębionym stopniu terminologię, teorię i metody badań odpowiadające aktualnemu stanowi zaawansowanej wiedzy w dyscyplinie językoznawstwo, w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawa w systemie anglosaskim
- K_W04 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Umiejętności: Absolwent potrafi
- K_U01 w pogłębionym stopniu stosować terminologię, teorie i zaawansowane metody badań językoznawczych do rozwiązywania złożonych i oryginalnych problemów badawczych w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawa w systemie anglosaskim
- K_U04 stosować w praktyce pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
- K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawa w systemie anglosaskim
- K_K02 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawa w systemie anglosaskim.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie:
- zadania pisemne w trakcie kursu (50% oceny),
- egzamin końcowy (50% oceny).
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Literatura
Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge University Press.
Hartig, A. J. (2014). Connecting Language and Disciplinary Knowledge in English for Specific Purposes. Case studies in Law. Bristol: Multilingual Matters.
Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge University Press.
Kırkgöz, Y., & Dikilitaş, K. (2018). Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Cham: Springer.
Long, M. H. (2005). Second Language Needs Analysis. Cambridge University Press.
Sierocka, H. (2014). Curriculum Development for Legal English Programs. Cambridge Scholars Publishing.
West, R. (1997). Needs analysis in language teaching, Language Teaching, 27(1), 1-19.
Woodrow, L. (2017). Introducing Course Design in English for Specific Purposes. New York: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: