Przyswajanie i nauczanie języka angielskiego prawniczego 3301-JS2915
W dobie powszechnej globalizacji, dzisiejsze potrzeby studentów są specyficzne i związane często ze studiami, zawodem, czy też z przyszłą karierą. Dlatego też, rośnie zainteresowanie zajęciami ze specjalistycznych języków obcych.
Przyswajanie i nauczanie języka angielskiego prawniczego (JAP) jest wyzwaniem. Specyfika danej branży oraz indywidualne potrzeby studentów niekiedy nie idą w parze, dlatego też w trakcie kursu uczestnicy dowiedzą się jak pogodzić specyficzne potrzeby studenta z rozwijaniem poszczególnych umiejętności językowych w języku angielskim jako obcym.
W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się z charakterystyką JAP, różnymi metodami przeprowadzania analizy potrzeb i metodami nauczania JAP. Ponadto, będą omawiane materiały dydaktyczne dostępne na rynku oraz jak z nich korzystać tak, aby rozwinąć wiedzę w danej dziedzinie JAP przy jednoczesnym rozwijaniu umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Uczestnicy będą również mieli okazję tworzyć programy nauczania, materiały dydaktyczne i plany lekcji.
Uczestnicy zapoznają się ze specyfiką JAP. Nabędą wiedzę z zakresu terminologii branżowej, co może być przydatne w tłumaczeniach tekstów prawniczych.
Uczestnicy dowiedzą się również o metodach prowadzenia badań w zakresie JAP oraz będą rozwijać różne umiejętności na poziomie akademickim, takie jak analiza i interpretacja wyników badań i materiałów dydaktycznych, przedstawianie argumentów i prezentacja tematu w formie wystąpienia ustnego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
w sposób pogłębiony specyfikę językoznawstwa na tle dziedziny nauk humanistycznych w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawnymi (K_W01)
w sposób pogłębiony tendencje rozwoju badań językoznawczych w ramach filologii angielskiej w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawnymi (K_W02)
Umiejętności: Absolwent potrafi
posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa do tematyki związanej z zagadnieniami prawnymi (K_U01)
wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania projektu naukowego dotyczącego tematyki z zakresu dyscypliny językoznawstwo w odniesieniu do tematyki związanej z zagadnieniami prawnymi (K_U03)
w sposób pogłębiony analizować i syntetyzować treści i zjawiska językowe w zakresie językoznawstwa i nauk prawnych (K_U04)
korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych (K_U07)
uczestniczyć w pracy projektowej, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i kierować pracą zespołu (K_U08)
przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne) (K_U09)
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin reprezentowanych w programie kształcenia (K_K03)
krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności w zakresie kierunku studiów (K_K04)
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie:
- zadania pisemne w trakcie kursu (50% oceny),
- egzamin końcowy (50% oceny).
Obecność - min. 80%
Zaliczenie poprawkowe - ponowne napisanie prac, które zostały ocenione negatywnie.
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Literatura
Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge University Press.
Hartig, A. J. (2014). Connecting Language and Disciplinary Knowledge in English for Specific Purposes. Case studies in Law. Bristol: Multilingual Matters.
Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge University Press.
Kırkgöz, Y., & Dikilitaş, K. (2018). Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Cham: Springer.
Long, M. H. (2005). Second Language Needs Analysis. Cambridge University Press.
Sierocka, H. (2014). Curriculum Development for Legal English Programs. Cambridge Scholars Publishing.
West, R. (1997). Needs analysis in language teaching, Language Teaching, 27(1), 1-19.
Woodrow, L. (2017). Introducing Course Design in English for Specific Purposes. New York: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: