Tworzenie materiałów dydaktycznych dla zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego (typu CLIL) 3301-JS1904
1. Wprowadzenie praktyczne do nauczania typu CLIL (zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego).
2. Wprowadzenie teoretyczne do nauczania typu CLIL (zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego); wytyczne Rady Europy; wytyczne Ministerstwa Edukacji Narodowej.
3. Przegląd istniejących typów pomocy naukowych do nauczania języka angielskiego wykorzystujących nowe technologie (w tym Sieć 2.0).
4. Metodologia tworzenia własnych materiałów dydaktycznych w dziedzinie nauczania języka angielskiego z wykorzystaniem nowych technologii.
5. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowego (typu CLIL) przedmiotów przyrodniczo-eksperymentalnych w szkole podstawowej – przegląd wybranych materiałów.
6. Nauczanie typu CLIL przedmiotów przyrodniczo-eksperymentalnych w szkole podstawowej – warsztaty studenckie.
7. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowego (typu CLIL) przedmiotów humanistycznych w szkole podstawowej – przegląd wybranych materiałów.
8. Nauczanie typu CLIL przedmiotów humanistycznych w szkole podstawowej – warsztaty studenckie.
9. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowego (typu CLIL) przedmiotów przyrodniczo-eksperymentalnych w szkole ponadpodstawowej – przegląd wybranych materiałów.
10. Nauczanie typu CLIL przedmiotów przyrodniczo-eksperymentalnych w szkole ponadpodstawowej – warsztaty studenckie.
11. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowego (typu CLIL) przedmiotów humanistycznych w szkole ponadpodstawowej – przegląd wybranych materiałów.
12. Nauczanie typu CLIL przedmiotów humanistycznych w szkole ponadpodstawowej – warsztaty studenckie.
13. Zaliczenie ustne (część 1/2).
14. Zaliczenie ustne (część 2/2).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Studenci znają i rozumieją:
- K_W01 w pogłębionym stopniu terminologię, teorię i metody badań odpowiadające aktualnemu stanowi zaawansowanej wiedzy w dyscyplinie językoznawstwo stosowane (w szegołności w zakresie nauczania dwujęzycznego), zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia)
- K_W04 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Umiejętności
Studenci potrafią:
- K_U01 w pogłębionym stopniu stosować terminologię, teorie i zaawansowane metody badań językoznawczych do rozwiązywania złożonych i oryginalnych problemów badawczych w dziedzinie nauczania dwujęzyczego zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia)
- K_U04 stosować w praktyce pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Kompetencje społeczne
Studenci są gotowi do:
- K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
- K_K02 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Kryteria oceniania
Studenci są oceniani na podstawie:
- pracy na zajęciach
- przygotowanej prezentacji (30%)
- konspektu lekcji wraz z materiałami (30%)
- zaliczenie ustnie (analiza wylosowanego zagadnienia) 40%.
Weryfikacja efektów: W, U, K.
Uwagi dodatkowe:
Obecność obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieobecności.
Praktyki zawodowe
- nie dotyczy -
Literatura
Graaff, R. de, Koopman, G.J., and Westhoff, G. (2006). Categories and examples of effective CLIL pedagogy for L2 learning. CD-Rom, Utrecht University.
Kołodziejska, E. (2009) "Lekcje CLIL" w: Komorowska, H. (red.) Skuteczna nauka języka obcego. Warszawa: Wydawnictwo CODN.
Mehisto, P., Marsh, D. and Frigols, M.J. (2008) Uncovering CLIL. Oxford: Macmillan.
Możejko, Z. P. (2010) " Tworzenie materiałów CLIL z perspektywy kształcenia nauczycieli ". Języki obce w szkole: numer specjalny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: