Komunikacja bezpośrednia a internetowa. Analogie i różnice - Sem. mgr 1 3301-JFS1MIO03
Dziedzina: komunikacja wspomagana komputerowo, semantyka, pragmatyka.
Tematy: (a) media społecznościowe - opis, porównanie, rola rozmowy; (b) typy komunikacji wspomaganej komputerowo (emaile, grupy dyskusyjne, światy wirtualne, Web 2.0, komunikatory internetowe, blogi, vlogi, Youtube) a ich korelaty w komunikacji bezpośredniej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Napisanie pracy magisterskiej i zdanie egzaminu magisterskiego.
Przykładowe tematy obronionych prac magisterskich:
1. Vlog as a comedic sketch: A case study of a successful British youtuber
2. English borrowings in Polish corporation communication (with special focus on e-mails): a case study.
Kryteria oceniania
Semestr 1: część 1 (wykład – inferencyjny model komunikacji, teoria analogii); część 2 (prezentacje studentów - wybrane formy komunikacji wspomaganej komputerowo); cel: określenie tematu pracy i przedstawienie literatury.
Semestr 2: prezentacja pierwszego rozdziału.
Semestr 3: pierwsza wersja całej pracy (konsultacje indywidualne).
Semestr 4: edycja i przygotowanie się do egzaminu (podsumowanie przez prowadzącego).
Literatura
Literatura (wybór podstawowych pozycji)
Clark, B. Relevance theory, 2013.
Crystal, D. Language And The Internet, 2014.
Grice, P. Study in the way of words, 1989.
Frobenius, Maximiliane. "Audience Design In Monologues: How Vloggers Involve Their Viewers". Journal of Pragmatics 72 (2014): 59-72.
Herring, J: http://info.ils.indiana.edu/~herring/pubs.html
Hofstadter, D., E. Sander. Surfaces and Essences: Analogy as the Fuel and Fire of Thinking, 2013.
Hurford, J., Heasley, B. and Smith, M. B. Semantics: A coursebook, 2007.
Johnson, G. M. (2006).Synchronous and asynchronous text-based CMC in educational contexts: A review of recent research. TechTrends, 50 (4), 46–53
Johnstone, B. Discourse Analysis, 2006.
Quan-Haase, A., and A. L. Young. "Uses And Gratifications Of Social Media: A Comparison Of Facebook And Instant Messaging". Bulletin of Science, Technology & Society 30.5 (2010): 350-361.
Sykes, J. (2005). Synchronous CMC and pragmatic development: Effects of oral and written chat. The CALICO Journal, 22(3), 399–431.
Tagg, C. Exploring Digital Communication, 2015.
Thomas, J. Meaning in Interaction, 2015.
Wilson, D. and Sperber, D. Meaning and Relevance, 2012.
Wilson, D. and Sperber, D. Relevance Theory. In Horn, L.R. and Ward, G. (eds.) 2004 The Handbook of Pragmatics, 607-632.
Yule, P. Pragmatics, 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: