Analiza lingwistyczna staroangielskich tekstów literackich 3301-JF279
Analiza językowa wybranych fragmentów prozy i poezji staroangielskiej, z uwzględnieniem elementów fonologii, leksyki, semantyki, wersyfikacji. Wybór fragmentów staroangielskich tekstów źródłowych omawianych na zajęciach obejmuje:
1. Proza Aelfrica (fragmenty)
2. Kroniki Anglosaskie (fragmenty)
3. Hymn Caedmona/Pieśń o śmierci Bedy
4. Bitwa pod Maldon / Bitwa pod Finnesburh (fragmenty)
4. Zagadki
5. Żeglarz
6. Sen o Krzyżu
7. Beowulf (frgmenty)
[Lista może ulec modyfikacji].
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W10 zdobywa / rozwija wiedzę o historycznym rozwoju języka, szczególnie języka staroangielskiego, oraz towarzyszącej temu procesowi semantycznej zmienności i złożoności
Umiejętności
K_U01 uczy się / rozwija umiejętność posługiwania się terminologią językoznawczą, właściwą dla filologii angielskiej
Kompetencje społeczne
K_K02 rozumie rolę kształcenia ustawicznego i ma przekonanie o potrzebie rozwoju osobistego i zawodowego; definiuje kolejne etapy tego rozwoju
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
1. Home Assignment (20%)
2. Final Test (80%)
Dopuszczalne są trzy nieobecności w semestrze.
Literatura
Mitchell, B. and F. Robinson. (1992). Fifth edition. A guide to Old English. Blackwell.
Mitchell, B. (1995) An Invitation to Old English & Anglo-Saxon England. Oxford: Blackwell.
Marsden, R. (2004) The Cambridge Old English Reader. Cambridge: Cambridge University Press.
Lass, R. (1994). Old English. A historical linguistic companion. Cambridge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: