Fonologia generatywna języka polskiego 3301-JF2606
Analiza systemu morfofonemicznego języka polskiego w świetle klasycznej teorii generatywnej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W02
Poznaje podstawową terminologię, główne metody i teorie oraz tendencje rozwoju badań nad językiem, literaturą i kulturą w ramach filologii angielskiej
K_W07
Zdobywa wiedzę o projektowaniu badań filologicznych, a w szczególności o zastosowaniu metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych i testowaniu hipotez.
Umiejętności:
K_U01
Umie posługiwać się podstawową terminologią z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa oraz metodologią badań właściwą dla tych dyscyplin w ramach filologii angielskiej.
K_U03
Umie przedstawić zdobytą wiedzę w sposób logiczny i klarowny w formie pisemnej i ustnej.
Umiejętności społeczne:
K_K02
Rozumie rolę kształcenia ustawicznego i ma przekonanie o potrzebie rozwoju osobistego i zawodowego.
K_K07
Ma potrzebę wyrażania siebie w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny w celu efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi.
Podczas dyskusji na zajęciach studenci nabywają umiejętności wyrażania myśli jasno, spójnie, logicznie i precyzyjnie, językiem poprawnym gramatycznie, fonetycznie i pod względem słownictwa.
Literatura
Materiały przygotowane przez prowadzącego (handouts) oraz w ramach uzupełnienia następująca nieobowiązkowa literatura: Rubach, Jerzy. 1984. Cyclic and Lexical Phonology: The Structure of Polish. Rubach, Jerzy. 1985. Abstract Vowels in Three Dimensional Phonology: The Yers. Rubach, Jerzy. 1996. Non-syllabic Analysis of voice Assimilation in Polish. Rubach, Jerzy. 2002. An Overview of Palatalization-i. Rubach, Jerzy. 2008. An Overview of Lexical Phonology.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: