Nauka języka angielskiego dla celów literaturoznawstwa CLIL 2 3301-2ST-LK-PACLIL2
Celem językowym niniejszego kursu jest praca nad podsystemami oraz umiejętnościami, które są niezbędne przy pisaniu artykułu naukowego i pracy magisterskiej oraz w przygotowaniu i przedstawieniu akademickiej wypowiedzi ustniej. W zakresie merytorycznym kurs obejmuje naukę różnych form pisemnej i ustniej wypowiedzi naukowej. Kurs kształtuje umiejętności studentów konieczne do przygotowania pisemnych i ustnych wypowiedzi akademickich, czyli słownictwo, gramatykę i stylistyczne pisanie. Przedstawione zostaną główne systemy bibliograficzne. Omawiane tematy ilustrowane będą tekstami krytycznymi z dziedziny literaturoznawstwa.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
K_W05 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_W06 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów
Umiejętności: Absolwent potrafi
K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin reprezentowanych w programie kształcenia
Kryteria oceniania
Ocena w oparciu o wykonanie zadań przydzielonych studentom w trakcie kursu.
Literatura
Craswell, G. (2005). Writing for academic success : a postgraduate guide. London, SAGE. Creswell, J. W. (2009). Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London, SAGE. Hart, C. (2005). Doing your masters dissertation : realizing your potential as a social scientist. London, Sage. McCarthy, M. and F. O'Dell (2008). Academic vocabulary in use. Cambridge, Cambridge University Press. Wallace, M. and A. Wray (2006). Critical reading and writing for postgraduates. London, Sage. Wray, A. and A. Bloomer (2006). Macpherson Robin: English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: