Nauka języka angielskiego dla celów literaturoznawstwa CLIL 1 3301-2ST-LK-PACLIL1
Kurs skupia się na dwóch zasadniczych kwestiach:
A. Treści językowe W zakresie pracy nad językiem, celem kursu jest praktyka w następujących dziedzinach:
A.1.Słownictwo (podstawowe słownictwo w zakresie danej dziedziny, słownictwo akademickie, sposoby referowania faktów, danych, opisywania procesów, przytaczania opinii)
A.2. Gramatyka/ Gramatyka tekstu (czasy używane przy opisie źródeł i danych, użycie zdań złożonych, strony biernej, członów modalnych)
A.3. Funkcje (opis przyczyn i skutków, porównanie i kontrast, opis procesów i procedur)
A.4. Umiejętności (parafrazowanie, cytowanie, streszczanie tekstów akademickich w danej dziedzinie, dokumentowanie źródeł informacji)
B. Treści przedmiotowe Pod względem treści przedmiotowych, podczas kursu omówiony zostaje szeroki wachlarz tekstów związanych z dziedziną wybraną przez uczestnika kursu (literaturoznawstwem lub językoznawstwem)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
K_W05 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_W06 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów
Umiejętności: Absolwent potrafi
K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin reprezentowanych w programie kształcenia
Kryteria oceniania
Średnia pozytywna ocena z prac pisemnych do wykonania w trakcie trwania kursu ze szczególnym uwzględnieniem abstraktu i streszczenia artykułu naukowego oraz eseju, będącego przeglądem literatury naukowej. Do 6 godzin zajęć przeznacza się na indywidualne konsultacje.
Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę.
Dopuszcza się 2 nieobecności.
Literatura
Craswell, G. (2005). Writing for academic success : a postgraduate guide. London, SAGE. Creswell, J. W. (2009). Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London, SAGE. Hart, C. (2005). Doing your masters dissertation : realizing your potential as a social scientist. London, Sage. McCarthy, M. and F. O'Dell (2008). Academic vocabulary in use. Cambridge, Cambridge University Press. Wallace, M. and A. Wray (2006). Critical reading and writing for postgraduates. London, Sage. Wray, A. and A. Bloomer (2006). Macpherson Robin: English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: