Nauka języka angielskiego dla celów językoznawstwa CLIL 1 3301-2ST-J-PACLIL1
Celem zajęć jest rozwijanie u studentów umiejętności pisania akademickiego w języku angielskim w kontekście pracy magisterskiej w świetle przyjętych konwencji tworzenia tekstów naukowych. Kurs rozwija taki obszar kompetencji akademickich jak słownictwo akademickie, struktury gramatyczne, wyrażenia typowo występujące w pracach naukowych itp. Studenci nauczą się formułować zwięzłe i jasne argumenty oraz odpowiednio cytować publikacje przy użyciu wybranego stylu (np. APA, Chicago, itp.). Ważnym elementem kursu jest podnoszenie świadomości praw własności intelektualnej i praw autorskich oraz ich zastosowania w pisaniu prac naukowych.
Kurs obejmuje różne obszary językoznawstwa. Jest oferowany w różnych trybach w zależności od prowadzącego nauczyciela akademickiego, obejmując spotkania w formie stacjonarnej i pracę własną z platformą Moodle.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza. Studenci znają i rozumieją:
K_W05 pojęcia z zakresu i zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście pracy naukowej i pracy magisterskiej.
K_W06 czynniki istotne dla działalności zawodowej związane z dyscypliną językoznawstwa i programem zajęć.
Umiejętności. Studenci potrafią:
K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne) w kontekście pisania pracy magisterskiej
Kompetencje społeczne. Studenci są gotowi do:
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin językoznawstwa
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
Zadania pisemne w trakcie zajęć. Prowadzący nauczyciel akademicki przekaże studentom szczegółowe informacje o zadaniach, które należy wykonać, aby ukończyć kurs.
Dopuszczalne są 3 nieobecności.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Bailey, S. (2015) Academic Writing. London: Routledge.
Hewings, M. & Thaine, C. (2013). Cambridge Academic English. Cambridge: Cambridge University Press.
McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: