Nauka języka angielskiego dla celów językoznawstwa CLIL 1 3301-2ST-J-PACLIL1
Celem zajęć jest rozwijanie u studentów umiejętności pisania akademickiego w języku angielskim w kontekście pracy magisterskiej w świetle przyjętych konwencji tworzenia tekstów naukowych. Kurs rozwija taki obszar kompetencji akademickich jak słownictwo akademickie, struktury gramatyczne, wyrażenia typowo występujące w pracach naukowych itp. Studenci nauczą się formułować zwięzłe i jasne argumenty oraz odpowiednio cytować publikacje przy użyciu wybranego stylu (np. APA, Chicago, itp.). Ważnym elementem kursu jest podnoszenie świadomości praw własności intelektualnej i praw autorskich oraz ich zastosowania w pisaniu prac naukowych.
Kurs obejmuje różne obszary językoznawstwa. Jest oferowany w różnych trybach w zależności od prowadzącego nauczyciela akademickiego, obejmując spotkania w formie stacjonarnej i pracę własną z platformą Moodle.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2024Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się obowiązujące osoby rozpoczynające studia w roku akademickim 2025/26
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
K_W01 w pogłębionym stopniu terminologię, teorię i metody badań odpowiadające aktualnemu stanowi zaawansowanej wiedzy w dyscyplinie językoznawstwo, zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia).
K_W03 w pogłębionym stopniu struktury, leksykę i konwencje posługiwanie się językiem angielskim w mowie i piśmie.
K_W04 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Umiejętności: Absolwent potrafi
K_U03 posługiwać się strukturami, leksyką i odpowiednio dobierać konwencje językowe do sytuacji komunikacyjnej (np. prowadzenie debaty publicznej, wygłoszenie prezentacji akademickiej, itp.) w języku angielskim w mowie i piśmie na poziomie minimum C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
K_U04 stosować w praktyce pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Efekty uczenia się obowiązujące osoby studiujące w latach 2022-24
Wiedza. Studenci znają i rozumieją:
K_W05 pojęcia z zakresu i zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście pracy naukowej i pracy magisterskiej.
K_W06 czynniki istotne dla działalności zawodowej związane z dyscypliną językoznawstwa i programem zajęć.
Umiejętności. Studenci potrafią:
K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne) w kontekście pisania pracy magisterskiej
Kompetencje społeczne. Studenci są gotowi do:
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin językoznawstwa
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
Zadania pisemne w trakcie zajęć. Prowadzący nauczyciel akademicki przekaże studentom szczegółowe informacje o zadaniach, które należy wykonać, aby ukończyć kurs.
Dopuszczalne są 3 nieobecności.
Ocena komponentu językowego
a) różnorodność i adekwatność używanych struktur gramatycznych (np. student używa języka poprawnego, ale prostego, unikając ryzyka lub bardziej odważnie stosuje bogatszą składnię / leksykę, ale niekoniecznie zawsze bezbłędnie)
b) różnorodność i adekwatność używanego słownictwa, w tym kolokacji (j.w.)
c) użycie linking devices itp.
d) spójność wypowiedzi (coherence and cohesion)
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Bailey, S. (2015) Academic Writing. London: Routledge.
Hewings, M. & Thaine, C. (2013). Cambridge Academic English. Cambridge: Cambridge University Press.
McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: