Seminarium licencjackie 3300-SEML-SFK-4-L
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności przygotowywania i pisania tekstu naukowego oraz przygotowanie studentów do sporządzenia pracy licencjackiej z zakresu komparatystyki. Na zajęciach omawiane są wybrane zagadnienia z poniższej listy:
- wymagania stawiane pracom dyplomowym/licencjackim,
- struktura prac dyplomowych,
- zalecenia typograficzne ,
- źródła informacji literaturowej (bazy danych publikacji naukowych),
- cechy stylu naukowego,
- sposoby cytowania, sporządzania przypisów i bibliografii,
- problematyka plagiatu naukowego - parafraza, kompilacja, nadużywanie prawa do cytatu, plagiat,
- przegląd metod badawczych z zakresu danej dyscypliny,
- wybrane aspekty kultury i literatury tych obszarów kulturowych, których dotyczą prace licencjackie.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01 Student/ka zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk humanistycznych oraz wieloaspektowe powiązania literaturoznawstwa, oraz nauk o kulturze i religii z dyscyplinami nauk humanistycznych.
K_W05 Student/ka zna i rozumie wielowymiarowe powiązania kulturoznawstwa z literaturoznawstwem.
K_W13 Student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
K_U01 Student/ka potrafi zastosować podstawowe ujęcia teoretyczne właściwe dla literaturoznawstwa, oraz nauk o kulturze i religii
K_U02 Student/ka potrafi wykorzystać w badaniach podstawowe umiejętności obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór odpowiednich metod i narzędzi opracowanie i prezentację wyników, w dyscyplinach, w których prowadzony jest kierunek studiów, z poszanowaniem norm etyki naukowej i prawa autorskiego.
K_U04 Student/ka potrafi dokonać analizy i interpretacji tekstów literatury i kultury w podejściu komparatystycznym.
K_U06 Student/ka potrafi przygotować pracę pisemną z zastosowaniem metodologii właściwej dla literaturoznawstwa i/lub nauk o kulturze i religii
K_U11 Student/ka potrafi planować i organizować pracę własną oraz podejmować indywidualną inicjatywę.
K_U14 Student/ka potrafi realizować potrzebę ciągłego doskonalenia się i rozwoju
K_K01 Student/ka jest gotów/a do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności
K_K04 Student/ka jest gotów/a do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Kryteria oceniania
aktywne uczestnictwo w zajęciach
złożenie planu pracy z bibliografią
złożenie pracy licencjackiej
wygłoszenie referatu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Podawana przez osobę prowadzącą seminarium w zależności od tematów prac.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: