Praktyczna nauka języka angielskiego: Pisanie twórcze 3300-PNJApt-MSF-2-ZP
Podczas kursu studenci i studentki pracują nad kształtowaniem własnego stylu, zarówno w prozie jak i poezji. Oprócz ćwiczeń praktycznych zapoznają się również z elementami teorii dotyczącymi m.in. zasad budowania postaci czy fabuły, co pozwoli im na bardziej świadomą pracę nad tekstem. Dzięki warsztatowej formie zajęć będzie szansa na dzielenie się własnymi przemyśleniami, doświadczeniami pracy twórczej oraz wspólne poszukiwanie własnego autentycznego głosu, który przemawia do czytelników.
Kurs koncentruje się na tworzeniu wierszy i opowiadań. Poruszane zagadnienia dotyczą m.in. budowania postaci, zasad konstrukcji fabuły, tworzenia naturalnie brzmiących dialogów, narracji, a także pracy nad warstwą dźwiękową wiersza, wyboru podmiotu lirycznego czy świadomego tworzenia obrazu poetyckiego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U06 Student/ka potrafi twórczo przygotować pracę pisemną w języku angielskim, stosując różne konwencje;
K_U10 Student/ka potrafi posługiwać się strukturami, leksyką i odpowiednio dobierać konwencje do sytuacji komunikacyjnej i stylu w języku angielskim w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
K_K01 Student/ka jest gotów/a do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, zwłaszcza w zakresie poprawności gramatyczno-leksykalnej tekstów pisanych w języku angielskim.
Kryteria oceniania
W ramach pracy zaliczeniowej studenci i studentki są zobowiązani do napisania dwóch autorskich prac: wiersza i opowiadania (łącznie 60% oceny końcowej). Pod uwagę jest brana również aktywność na zajęciach (20% oceny) oraz zadania domowe (20% oceny).
dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
metoda projektowa, dyskusja kierowana, metoda problemowa, studium przypadku
Literatura
Brande, Dorothea. Becoming a Writer. 1934. Macmillan, 1983.
Finch, Annie. A Poet’s Ear: A Handbook of Meter and Form. The University of Michigan Press, 2013.
McKee, Robert. Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting. ReganBooks, 1997.
Meyer, Michael. Thinking and Writing about Poetry. Bedford/St. Martin’s, 2016.
Morley, David. The Cambridge Introduction to Creative Writing. Cambridge University Press, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: