Praktyczna nauka języka angielskiego: Analiza i Interpretacja tekstu 3300-PNJAat-MSF-3-ZP
Głównym celem kursu jest przyswojenie umiejętności interpretacji, analizy i oceny tekstów literackich, takich jak wiersze, powieści, opowiadania, jak również eseje naukowe, tłumaczenia czy filmy. Studenci przyswajają wiedzę na temat wybranych literaturoznawczych metod i nurtów interpretacyjnych. Podczas kursu doskonalone są ich umiejętności tworzenia różnych form wypowiedzi pisemnych takich jak esej analityczny, polemika, recenzja. W trakcie zajęć studenci przygotowują różne rodzaje tekstów oparte na omawianych podczas zajęć lekturach i modelach.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U03 Student/ka potrafi rozpoznawać, krytycznie analizować i interpretować różne rodzaje angielskich tekstów, w tym tekstów literackich, naukowych czy medialnych, oraz przeprowadzić ich analizę z użyciem specjalistycznej terminologii i właściwych metod literaturoznawczych i nurtów interpretacyjnych.
K_U06 Student/ka potrafi przygotować pracę pisemną po angielsku z zastosowaniem metodologii właściwej dla studiów anglistycznych.
K_U10 Student/ka potrafi posługiwać się językiem angielskim, w szczególności w piśmie, na poziomie co najmniej C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
K_U13 Student/ka potrafi współdziałać w grupie celem wypracowania rozwiązań do pytań badawczych.
K_K01 Student/ka jest gotów/a do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, zwłaszcza w kontekście tekstów anglojęzycznych.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach – 30%
Prace pisemne pisane podczas zajęć – 40%
Prace domowe – 30%
metody nauczania: dyskusja, praca z tekstem, analiza przypadków, metoda badawcza (dociekania naukowego), metoda aktywizująca - "burza mózgów", praca w grupach.
Polityka nieobecności – dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione.
Literatura
Abd, Halim. Critical Currents: Themes and Approaches in Literary Criticism. Idebuku, 2025
Barnet, Sylvan, William E. Cain. A Short Guide to Writing About Literature. Longman 2002.
Barnet, Sylvan, Marcia Stubbs. Practical Guide to Writing. Little, Brown and Company, Boston, 1975.
Hepburn G. Robert A. Greenberg. Modern Essays: A Rhetorical Approach. The Macmillan Company, 1962.
Muller, Gilbert H. (ed.) The McGraw-Hill Reader. McGraw-Hill, Inc. 1982.
Pope, Rob. Textual Intervention: Critical & Creative Strategies for Literary Studies. 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: