Praktyczna nauka języka angielskiego: Ćwiczenia w pisaniu 1 3300-PNJA-MSF-1-Z
Celem kursu jest udoskonalenie umiejętności studentów w pisaniu po angielsku. Program kursu obejmuje szereg zagadnień związanych z pisaniem tekstów akademickich, takich jak podstawowe cechy formatów MLA i APA, jak uniknąć plagiatu, interpunkcja (przecinek, średnik, dwukropek, cudzysłów), charakterystyka stylu akademickiego na poziomie doboru słów oraz budowania zdań i akapitów, cechy i elementy stylu formalnego, struktura i rodzaje zdań, środki budowania spójności tekstu na poziomie zdań i akapitów. Przyjrzymy się charakterystycznym dla stylu formalnego sposobom konstrukcji zdań, takim jak subjunctive, fronting i parallelism. Poznamy różnice pomiędzy pisaniem streszczenia i parafrazy. Nauczymy się podstaw prowadzenia korespondencji elektronicznej w kontekście akademickim, jak też efektywnych metod robienia notatek podczas wykładów.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U03 Student/ka potrafi rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje angielskich tekstów, umiejscowić je w ogólnym kontekście historyczno-kulturowym oraz przeprowadzić ich analizę z użyciem specjalistycznej terminologii i właściwych metod.
K_U06 Student/ka potrafi przygotować pracę pisemną po angielsku z zastosowaniem metodologii właściwej dla studiów anglistycznych.
K_U13 Student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności z wykorzystaniem odpowiednich źródeł.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (20%), pisanie prac pisemnych na zajęciach wg instrukcji (40%), terminowe wykonywanie prac domowych wg instrukcji (40%). Dopuszcza się maksymalnie trzy nieobecności podczas trwania kursu.
Literatura
1. Hacker, Diana and Nancy Sommers. Rules for Writers. 10th ed., Macmillan, 2022.
2. Hartley, James. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge, 2008.
3. Macpherson, Robin. English for Writers and Translators. PWN, 2012.
4. Miller, Morton A. Reading and Writing Short Essays. 3rd ed., Random House, 1987.
5. MLA Handbook. 9th ed., Modern Language Association of America, 2021.
6. Oshima, Alice and Anne Hogue. Writing Academic English. 4th ed., Longman, 2006.
7. Purdue Online Writing Lab (owl.purdue.edu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: