Praktyczna nauka języka angielskiego – Kompetencje zintegrowane 3300-PNJA-KZ-SK-1-Z
Zajęcia przewidują doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Odbywa się to za pomocą moduł tematycznych opartych na docelowym podręczniku kursowym. Moduły są zorganizowane w taki sposób, aby student stopniowo zaznajomił się z materiałem oraz osiągnął pożądane efekty uczenia się m.in. rozumienie i tworzenie tekstów, uczestnictwo w dyskusji, wyrażanie opinii, oraz zrozumienie istotnych zagadnień gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim na poziomie rozszerzonym.
Szczegółowy plan semestru jest następujący:
• Unit 1:
◦ Grammar: verb patterns, continuous and perfect aspect
◦ Reading: trailblazers, sharing economy
◦ Vocabulary: transformation; prepositional phrases after nouns, adjectives: needing and giving;
collocations, sharing economy
◦ Function: presenting survey results
◦ Writing: an article, a proposal for a co-living space
◦ Speaking: solutions to problems, conducting and presenting survey results
• Unit 2
◦ Grammar: if and related expressions, nominal relative clauses
◦ Reading: mistakes, the value of mistakes
◦ Vocabulary: learning; idioms and feelings; collocations: education, creativity
◦ Function: leading a discussion; managing interaction
◦ Writing: take notes, a summary, learning experiences
◦ Speaking: mistakes, memory experiment, education values, interaction management
• Unit 3
◦ Grammar: expressing modality, passives
◦ Reading: social media consequences, public figures
◦ Vocabulary: job hunting; honesty, metaphors, collocations, politics
◦ Function: evading a question
◦ Writing: cover email
◦ Speaking: job interview, mediated discussions, politics, radio interview
• Unit 4
◦ Grammar: participle clauses; introductory 'it' and 'there'
◦ Reading: role models, the elevator pitch
◦ Vocabulary: influence; three-part, multi-word verbs, social media, persuasion
◦ Function: persuasive techniques in presentations
◦ Writing: social media, relationships, opinion piece
◦ Speaking: role models, life influences, echo chambers, persuasive presentations
• Unit 5
◦ Grammar: noun phrases, fronting, headers and tails
◦ Reading: long-term fitness, deceiving looks
◦ Vocabulary: collocations, compounds, fashion and looks, well-being
◦ Function: informal turn-talking
◦ Writing: a description, food memory
◦ Speaking: fitness fads, looking and dressing a certain way- pressure, a healthier workplace, food memory
W cyklu 2023Z:
Zajęcia przewidują doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Odbywa się to za pomocą moduł tematycznych opartych na podręcznikach poświęconych udoskonaleniu kompetencji językowych w języku angielskim oraz wybranych materiałach kursowych o tematyce kanadyjskiej w języku angielskim. Moduły są zorganizowane w taki sposób, aby student stopniowo zaznajomił się z materiałem oraz osiągnął pożądane efekty uczenia się m.in. rozumienie i tworzenie tekstów, uczestnictwo w dyskusji, wyrażanie opinii, oraz zrozumienie istotnych zagadnień gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim na poziomie rozszerzonym. Szczegółowe zagadnienia leksykalno- gramatyczne, jakie zostaną przedstawione w trakcie semestru są następujące: • Zagadnienia gramatyczne w języku angielskim, m.in. formy i składnia części mowy, strona bierna, interpunkcja, struktury emfatyczne, słowa łączące, przedimki • Zagadnienia leksykalne w języku angielskim, m.in. tworzenie różnych typów zdań, kolokacje w języku angielskim, rejestr, metafory, słownictwo funkcjonalne, utarte zwroty, słownictwo i zwroty akademickie • Zagadnienia z obszaru pisania i rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim, m.in.: pisanie tekstów akademickich, parafrazowanie, podejścia do pisania tekstów akademickich, typy tekstów, pisanie streszczeń, unikanie plagiatów, ocena tekstów pisanych i źródeł, typy akapitów, pisanie o literaturze • Zagadnienie z obszaru mówienia i słuchania w języku angielskim, m.in. komunikacja i rozmowa w akademickich kontekstach, użycie i przedstawienie danych i opinii w mówieniu, dyskusje, analiza i omawianie materiałów audiowizualnych Przy czym wyżej wyodrębnione zagadnienia będą oparte na wyodrębnionej literaturze i uzupełnione materiałami z zakresu literatury i kultury kanadyjskiej. Szczegółowy plan zostaje przedstawiony na początkowych zajęciach. |
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie na poziomie rozszerzonym zagadnienia semantyczne, stylistyczne, gramatyczne i ortograficzne w języku angielskim (K_W08), potrafi wykorzystać nabyte umiejętności językowe aby rozumieć i tworzyć teksty ustne i pisemne z zastosowaniem terminologii specjalistycznej (K_U05) oraz argumentować w języku angielskim z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów (K_U08). Student również potrafi wykorzystać we własnej pracy badawczej wnioski płynące z analizy tekstów literackich i naukowych z zakresu literaturoznawstwa kanadyjskiego (K_U06). Student również wykazuje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim na poziomie C1 (K_U14), włączając m.in. przygotowanie złożonych wystąpień ustnych z wykorzystaniem różnych źródeł i ujęć teoretycznych (K_U13) oraz zdolność współpracy w grupie, szczególnie rozwiązywania problemów w dyskusji i inicjowania stosownych do sytuacji rozwiązań (K_K10).
Kryteria oceniania
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Szczegółowe warunki zaliczenia przedmiotu zostaną przedstawione przez prowadzącego na pierwszych zajęciach lub zostaną wysłane przez Uniwersytecki System Obsługi Studiów
Szczegółowe warunki zaliczenia są następujące:
50%- Final test(słuchanie i pisanie)
25%- Midterm
10%- Prace domowe
15%- Aktywność
Rozkład ocen w procentach:
99 – 100% - 5!
93 - 98% - 5
87 - 92% - 4+
77 - 86% - 4
71- 76% - 3+
60- 70% - 3
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Podręczniki z serii Speakout : Speakout Advnaced PLUS 2nd Edition Students Book, Speakout Advanced PLUS 2nd Edition Workbook. Dodatkowo przewiduje się wykorzystanie selekcji źródeł pomocnicznych ukierunkowanych w obszarach gramatyki i słownictwa.
W cyklu 2023Z:
Academic Writing for Graduate Students (3rd edition), John M. Swales and Christine B.Feak Academic Writing:A Handbook for International Students, Stephen Bailey The Wadsworth Handbook (8th edition), Laurie G. Kirszner, Stephen R. Mandell Advanced Language Practice, Michael Vince The Blue Book of Grammar and Punctuation, Jane Strauss, Lester Kaufman, Tom Stern Advanced Grammar in Use, Martin Hewings English Collocations in Use Advanced, Felicity O’Dell, Michael McCarthy English Vocabulary in Use Advanced, Felicity O’Dell, Michael McCarthy Academic Vocabulary in Use, Felicity O’Dell, Michael McCarthy English for Academic Study- Speaking, John McCormack, Sebastian Watkins Keynote Proficient, Paul Dummett, Helen Stephenson, Lewis Lansford Artykuły, materiały audiowizualne oraz literatura o tematyce/źródle kanadyjskiej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: