Praktyczna nauka języka angielskiego: Ćwiczenia w pisaniu II 3300-PNJA-II-MSF-1-L
Celem kursu jest udoskonalenie umiejętności studentów w pisaniu dłuższych tekstów w języku angielskim. Program kursu obejmuje szereg zagadnień związanych z organizacją tekstu na poziomie eseju, takich jak budowa i rodzaje akapitów oraz metody łączenia ich w spójną całość za pomocą odpowiednich zwrotów i wyrażeń. Poznamy sposoby budowania treści eseju, takie jak narracja i chronologia, opis, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek oraz argumentacja. Przestudiujemy na czym polega krytyczne czytanie i uczciwość w przeprowadzeniu argumentacji. Nauczymy się rozpoznawać nierzetelne taktyki argumentowania. Szczególny nacisk położymy na pisanie w rejestrze formalnym krótkich tekstów krytycznych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U03 Student potrafi rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje tekstów z wybranych obszarów językowych, umiejscowić je w ogólnym kontekście historyczno-kulturowym oraz przeprowadzić ich analizę z użyciem specjalistycznej terminologii i właściwych metod
K_U06 Student potrafi przygotować pracę pisemną z zastosowaniem metodologii właściwej dla literaturoznawstwa, językoznawstwa i/lub nauk o kulturze i religii
K_U08 Student potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z wybranych dziedzin nauki
K_U13 Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności z wykorzystaniem odpowiednich źródeł
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (20%), pisanie prac pisemnych na zajęciach wg instrukcji (40%), terminowe wykonywanie prac domowych wg instrukcji (40%). Dopuszcza się maksymalnie trzy nieobecności podczas trwania kursu.
Literatura
1. Hacker, Diana and Nancy Sommers. Rules for Writers. 10th ed., Macmillan, 2022.
2. Hartley, James. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge, 2008.
3. Macpherson, Robin. English for Writers and Translators. PWN, 2012.
4. Miller, Morton A. Reading and Writing Short Essays. 3rd ed., Random House, 1987.
5. MLA Handbook. 8th ed., Modern Language Association, 2016.
6. MLA Handbook. 9th ed., Modern Language Association, 2021.
7. Oshima, Alice and Anne Hogue. Writing Academic English. 4th ed., Longman, 2006.
8. Purdue Onine Writing Lab (owl.purdue.edu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: