- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Podstawy profesjonalnej komunikacji online 3300-PKO(KC)-OG
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i strategiami komunikacji online w wymiarze zawodowym i instytucjonalnym. Studenci uczą się rozpoznawać kluczowe pojęcia, analizować przykłady działań komunikacyjnych, a także projektować własne rozwiązania w obszarze cyfrowej komunikacji. Szczególny nacisk kładzie się na rozwój kompetencji cyfrowych, przedsiębiorczych i społecznych, które pozwalają na świadome korzystanie z narzędzi internetowych w pracy i działalności publicznej.
Zajęcia są oparte na studiach przypadków (case studies) z biznesu, NGO i instytucji publicznych, ćwiczeniach praktycznych oraz ewentualnie mini-projektach zespołowych.
Punkty ciężkości zajęć:
• podstawowe pojęcia komunikacji online,
• podstawy marketingu cyfrowego (4P, 4C, segmentacja, persony, USP),
• komunikacja instytucjonalna i wizerunkowa (biznes, NGO, sektor publiczny),
• kanały i narzędzia komunikacji (media społecznościowe, strony WWW, newslettery),
• podstawy copywritingu i content marketingu,
• WordPress jako narzędzie komunikacji cyfrowej (publikacje, blog, strona instytucjonalna),
• etyka, wiarygodność i bezpieczeństwo komunikacji online.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
• zna podstawowe zasady profesjonalnej komunikacji online,
• potrafi rozpoznać i zastosować główne kanały oraz narzędzia komunikacji cyfrowej,
• rozumie podstawy marketingu internetowego,
• potrafi przygotować proste materiały komunikacyjne (tekst, grafika, post w social media),
• umie ocenić skuteczność działań komunikacyjnych na podstawie prostych analiz i przykładów,
• rozumie znaczenie etyki, bezpieczeństwa i wiarygodności w komunikacji online.
Kryteria oceniania
Podstawą weryfikacji wiedzy z kursu będzie:
• pre test,
• ocena zadań cząstkowych dostępnych po wybranych modułach kursu,
• post test.
Literatura
1. Castells, Manuel: Społeczeństwo sieci
2. Kotler, Philip: Marketing
3. Scott, David Meerman: Nowe zasady marketingu i PR
4. Grzenia, Jan: Komunikacja językowa w Internecie
5. Ryan, Damian: Understanding Digital Marketing
6. Materiały autorskie
7. Wybrane case studies
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: